Hoe help ik mijn ratten?

2 van mijn ratten zijn sinds kort vaak aan het niezen en lijken verkouden. Ik wil ze eerst met huis-tuin en keukenmidddeltjes helpen omdat ze verder nog alles gewoon doen en er gezond uit zien (glanzende vacht, heldere ogen, schoon neusje etc.).

Ik heb al eerder Bisolvon geprobeerd waardoor het nu op is. Vind echter 15 euro voor een flesje iedere keer best wel duur (zelf gebruiken wij andere hoestdrankjes). Weet iemand hier een bepaald drankje, voedsel of iets anders dat kan helpen?

Dacht ergens gelezen te hebben dat je ze groene thee kan geven, klopt dit? (En moet het dan van bepaald soort zijn? Wij hebben hier van Pickwick liggen)

En dan schijnt er ook nog een chronische niesziekte te bestaan? Kan er echter niks over vinden online.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
4 jaar geleden
Kijk eens op de site www.tammeratten.nl die hebben veel tips

Antwoorden (1)

Mijn ene rat heeft dat ook weleens gehad. Toen zijn we met haar naar de dierenarts geweest. Die heeft haar een of ander middel voorgeschreven, waar ik 2x daags een druppeltje van moest geven. Daarna is ze genezen. Ik zou dus gewoon met de rat naar de dierenarts gaan. Ik hoop dat u hier wat aan hebt.