Welke soort hamsters kan ik het beste nemen, en kan ik er twee bij elkaar zetten?

Hoi! Ik ben van plan binnenkort hamsters te nemen. Echter heb ik wel wat vraagtekens. Ik heb al het een en ander op het internet gelezen, maar ik ben er toch nog niet helemaal over uit. Vandaar dat ik hier zelf maar even mijn vragen stel.

Het leek me namelijk leuk om er twee te kopen, maar ik vroeg me af of dat wel goed gaat wanneer je ze samen in een kooi zet. Wat ik me daarbij ook afvroeg is als het mogelijk is om twee bij elkaar te zetten (in een niet reusachtig vertrek), wat dan de beste combinatie is (ik dacht aan twee vrouwtjes?). Tenslotte ben ik nog op zoek naar het soort hamster dat ik wil. Ik ben op zoek naar een uiteraard schattig, klein bolletje en niet te agressief (voor als ze samen zijn). Zou iemand mij een bepaalde soort aan kunnen raden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Weet je misschien welke soort hamsters je hebt? Of zou dat niet heel veel uitmaken?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb zelf 2 vrouwjes hamster ze vechten altijd mssch heb je meet geluk

Antwoorden (1)

Juist bij hamsters is het geen goed idee om er 2 te nemen die je samen in een kooi wilt houden. Zou je cavia's kiezen dan is het gezellig met z'n tweeën maar de hamsters die wij hier zien -de Syrische (goudhamster) en de Chinese dwerghamster is het helemaal geen goed idee, deze leven solitair. Ook andere dwerghamsters kunnen het beste alleen gehouden worden, omdat samenleven vaak niet goed gaat.
Hamsters worden tussen de 2 en 3 jaar houd, zijn erg tere dieren, zijn niet *Knuffelproof*.

Weet je al dat een hamster overdag slaapt en juist als jij ligt te dromen actief wordt midden in de nacht? Dan gaat het rad waarin hij loopt draaien en wordt jij wakker. Dat is al iets om goed over na te denken. Eigenlijk is een hamster , hoewel schattig , niet geschikt voor kleine kinderen.
Denk er nog eens over na, wellicht is er een ander huisdier dat geschikter is.

Antwoord:
* Syrische hamster ( Goudhamster ) - of de Chinese dwerghamster
* Solitaire dieren dus niet 2 bij elkaar zetten..
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Het LICG is een uitstekende bron.