Hoe komt dat mijn poesje bij mijn vader op zijn schoot gaat liggen in de stoel, en als ik op die stoel zit, het poesje niet op mijn schoot komt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het kan te maken met je energie. Katten voelen of iemand ze bevalt. Let op: vaak kiezen katten juist degenen uit die ze met rust laat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik aai mijn kat steeds constant, omdat ik ze graag zie he
maar daarom dat ze mijn vader misschien boven mij verkiest omdat hij ze minder aait. Maar ik dacht hoe meer dat je met een kat bezig bent, hoe liever dat ze je heeft maar dat blijkt niet het geval te zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
katten vinden het prettig als er vaak interactie is, maar niet voor lange duur.
terwijl mensen juist geneigd zijn tot weinig interactie, maar wel voor lange duur.
dat wrijft: de kat wordt er al snel flauw van.

Andere antwoorden (3)

het kan zijn dat je vader een rustig persoon is, die het katje niet rechtstreeks aankijkt.
veel katten vinden dit wel fijn.
je ziet ook wel dat mensen die bang zijn voor katten en ze proberen te negeren, juist het tegenovergestelde bereiken.
de kat zal eerder bij deze mensen willen zitten dan bij anderen die hem aankijken en proberen te lokken.
het kan echter ook zo zijn, dat je kat een voorkeur heeft voor je vader.
ook dieren hebben zo hun voorkeuren.
wat je wel zou kunnen doen, is de band met je katje versterken.
geef hem eten, en af en toe iets lekkers uit de hand.
speel dagelijks met het beestje.
mocht hij het fijn vinden, geef dan af en toe een goede borstelbeurt.
succes ermee!
Rieneke1
13 jaar geleden
de energie die je uitstraalt zegt niet altijd iets over je handelen en reactie daarbij en rustig handelen zegt per definitie iets over de rust die je uitstraalt.

de kat kan jou verkiezen als speelmaatje, je vader als rustpunt.

de aandacht van katten kan je trekken door spontaan te doen waardoor ze bij je kunnen komen liggen. meestal vinden ze hun draai dan en dutten weg.
met wat rieneke zegt, niet elke kat vind het prettig om geaaid te blijven worden.

rust voor een dier is in het algemeen een rustige energie uitstralen en de rust die je een dier geeft dmv je handelen naar het dier toe.
het is dus een totaalplaatje waar je kat een voorkeur aan geeft en koppelt dit als kenmerk aan 1 persoon zodat de voorkeur naar 1 persoon kan uitgaan.

speel hier dus op in zodat je kan 'concureren' met je vader :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat poesje meer op je vader gesteld is en jouw geur nog niet kent.
Ik zal hem met lekkere hapjes lokken naar de stoel en als het poesje komt haar belonen.
Veel aaien en als ze op je schoot zit net doen of ze er niet is en een beetje aaien, kietelen.
Ligt eraan wat je poes fijn vind.