Mijn hond heeft een dode wesp gegeten. Is dat gevaarlijk?

Mijn hond heeft zonet een wesp gegeten, alleen hij was al wel dood. Is dit erg gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
10.1K
TurfGraver
4 jaar geleden
Nee, aangezien de wesp al dood was zal deze er ook niks van merken.

Antwoorden (1)

Een wesp steekt de angel uit als hij wordt bedreigd. In dat geval wordt ook het gif-blaasje, dat aan de angel zit, leeggedrukt in de steekwond. Het kleine beetje gif (nog minder dan een microliter) heeft grote gevolgen als het in de huid is ingespoten. In een relatief grote maag kan het nooit invloed hebben.
Blijkbaar heeft je hond ook geen krasje van een angel gehad in de slokdarm, anders had ie wel gepiept.
Een dode wesp kan (maar hoeft niet) een uitgestoken angel hebben, maar zal geen gifzakje kunnen uitdrukken.
Meerdere redenen om je niet druk te maken.
Toegevoegd op 25 juni 2019 19:08: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
In de vraag staat dat de wesp reeds dood was.
nounka
4 jaar geleden
in het antwoord ook
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Dat lees ik ook in het antwoord
Amadea
4 jaar geleden
De laatste zin is ná mijn reactie pas toegevoegd!
nounka
4 jaar geleden
In dat geval... ga ik mijn mond houden want dan had jij gelijk dat op te merken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als iemand het antwoord juist aanpast,dan verwijdert men tot nu meestal de min, waarom nu dan niet.