mijn kikkervisjes zwemmen aan het wateroppervlak..

hoi, ik heb sinds ongeveer een week kikkervisjes, en zijn sinds 6 dagen uitgekomen, maar sinds dien zwemmen er heel veel aan het wateroppervlak, en tegen de zijkanten van mijn (grote witte) emmer. Kan dit liggen aan de emmer die niet doorzichtig is, of doen ze dit allemaal??

Toegevoegd na 28 minuten:
(of is het misschien beter om ze in ze in een soort zwarte kattenbak te doen, of in een glazen vaas????)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (5)

ik denk dat het wel normaal is, de eerste maand verschuilen ze zich graag in het kroos dat aan het oppervlak ligt, mogelijk is het daarom
zie ook bijgevoegde link waarin je kunt zien wat er nog gaat komen
amigo
13 jaar geleden
Denk dat ze eruit willen,horen niet in een emmer wel leuk even kijken maar zou ze vrijlaten in het water waar je ze uit hebt gehaald.En een witte emmer is helemaal niet goed hierin vallen ze nog meer op.En denken dat ze opgegeten worden (geen plaats om zich te verstoppen) Dus laat ze vrij.Want ze kunnen hierin niet lang blijven leven.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ook daarin zijn ze niet blij,laat ze vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kikkervisjes horen in de hele emmer te zwemmen, waarvan de meeste op de bodem.
Ze zijn er nu 6 dagen oud en wat eten ze nu?
De meest gemaakte fout is dat men te veel kikkervisjes in een te kleine bak zet.
Hun voedsel is de eerste dagen het dril waar ze uit gekomen zijn, daarna gaan ze over op algen, maar die kunnen in je emmer zich niet ontwikkelen.
Ook moeten er zuurstofplanten in voor de waterkwaliteit.
Er dagelijks een deel van het water verversen.
Een grote galzen vaas is prima, maar dan wel met zuurstofplanten er in en volop in het daglicht zetten voor de algontwikkeling.
Niet meer dan een stuk of 15 kikkervisjes er in, laat de rest maar weer los.
Zo niet, dan is straks alles dood door te vuil water en te kort aan zuurstof ( boven zwemmen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de mijne zijn nu 3 dagen uit, en hangen ook allemaal aan de rand van de vijver.
andere jaren deden ze dat ook altijd. tegen dat ze groter worden zwemmen ze vanzelf door de hele bak.

ik kan me voorstellen dat ze een zwarte emmer prettiger vinden dan een witte.

en inderdaad in de zon zetten zodat zich alg kan ontwikkelen.

overigens voerden wij ze op de basisschool uiteindelijk gewoon bij met goudvisvlokken en daar deden ze het ook goed op.

Alvast voor straks: als de kikkervisjes voorpootjes krijgen, groeien die door de kieuwen heen. Dan moet je iets hebben dat ze de bak of emmer uit kunnen, anders verdrinken ze.
of iedere dag de "rijpe" exemplaren eruit vissen en buiten laten

het thuis houden van kikkervisjes is niet verboden: integendeel, daar overleven er meer dan in de natuur.
Hele kikkers thuis houden is wel verboden, dus je moet ze sowieso straks vrijlaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat zuurstofplantjes -verkrijgbaar bij je plaatselijke dierenwinkelijk- het probleem we zullen oplossen. Als vissen bij het wateroppervlakte zwemmen, is er een gebrek aan zuurstof.