Mijn konijn heeft langs 1 oog een bloedend uitstekende rand rond haar oog. Wat moet ik doen?

We hebben er al oogzalf in gedaan maar het helpt niet. Is het ernstig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk niet. Raadpleeg toch maar een dierenarts voor alle zekerheid.
Mogelijk stelt het niets voor maar gebruik je bijvoorbeeld de verkeerde creme.
Sterkte en succes met je konijn. Komt goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kapot schamen omdat je hier je vraag stelt en niet gelijk een afspraak hebt gemaakt met de dierenarts....!!! Toegevoegd na 1 uur:
...wat moet ik doen....
arghhhh!!!

Antwoorden (4)

ik denk dat het een ontsteking is, ik zou als ik jou was zo snel mogelijk naar een dieren arts gaan voor behandeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet er morgen direct mee naar de dierenarts. Dit klinkt als een ontsteking in een vergevorderd stadium maar het kan evengoed iets anders zijn. Niet langer zelf zalf in smeren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus voor je algehele antwoord. Maar vooral dat ze nu moeten stoppen met het gebruik van de creme. 10+
niet zelf er mee rommelen, ook al is dit goed bedoeld, het is wellicht een oogontsteking, maar bel de dierenarts die kan het zien en weet meteen wat het is en zal actie ondernemen

Toegevoegd na 49 seconden:
en sowieso nooit zomaar zalf ergens op smeren als je niet 100% zeker weet wat het is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk is het een cherry eye dit kan operatief verholpen worden, wat het ook is niet zelf dokteren aan een oog altijd naar de dierenarts