Kan ik uierzalf smeren oo een wondje onder het oog van mijn kat?

Mijn kat heeft een wondje onder zijn oog, een hele kleine.... maar ik ben bang dat het gaat ontsteken. Vandaar mijn vraag of er iets van uierzalf erop mag om dat te voorkomen. Ik heb tevens me gekookt afgekoeld eater de wond gereinigd!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Op zich kan je kleine wondjes het best met rust laten: meestal helen die vanzelf wel. In dit geval zou het een krabwondje kunnen zijn van een andere kat, en dat kan idd gaan ontsteken mocht de nagel wat dieper in de huid is doorgedrongen en de huid hier zich vervolgens over sluit. Dat je het wondje hebt gereinigd is prima, en ook uierzalf is absoluut veilig om te gebruiken, maar hou het voor de zekerheid toch maar in de gaten.
Rieneke1