zoet wateraquarium moet weg wat nu ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo, wat nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in de buurt woont wil ik hem zo van je over nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke vissen hou je? Hoe groot is het aquarium? Welke omgeving spreken we over?

Antwoorden (5)

Visjes naar een andere liefhebber en leeg laten lopen met een slang in emmers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een advertentie op Marktplaats zetten. Er zijn genoeg mensen die wel interesse hebben in een aquarium, inclusief vissen. Eventueel kun je de vissen apart verkopen.
bamibal
11 jaar geleden
Plaats het op facebook. Misschien wilt iemand hem van je overnemen.
https://www.facebook.com/visaquarium.fanpagina

Gebruik een plastiekzakje met aquariumwater om de vis te laten vervoeren. Omwikkel de plastiekzak met een krant zodat de vis zo min mogelijk stress krijgt en het water warm blijft. Als de vis lang in de zak moet blijven, kan je het beste de plastiekzak in een doos doen waar het warmer in blijft.
http://www.visaquarium.nl/n1/Het-transport-van-de-vis-naar-thuis

Aquariumplanten kan je ook in een nieuwe plastiekzak doen om ze makkelijk te vervoeren. Het grind kan je gewoon de bak laten zitten. De decoratie spullen kan je in de doos laten mee vervoeren.

Hopelijk vind je een goede nieuwe eigenaar. Op de facebook pagina zijn veel aquarianen, met een beetje geluk kan je ze daar voor een leuke prijs aan verkopen of weggeven.

Je kan ook in je buurt kijken of er een aquariumvereniging is. In aquariumwinkels krijg je vaak de vissen niet kwijt. Marktplaats zou ook een optie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik wil en wou ze echt niet zomaar weg doen maar we gaan verhuizen en is niet dichtbij. Dat wil ik de visjes niet aan doen. En me vriend wil ze liever niet meer maar daar luister ik niet naar haha maar kunnen visjes zo van de ene bak in de andere ? En en uiteraard wol ik iemand vinden die er serieus mee omgaat
Probeer er een goede thuis voor te vinden zeker voor de vissen, met een beetje geluk ook voor het aquarium.

Als je echt geen andere uitweg ziet: http://www.vissenopvang.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou het aan een school geven zeker als er niet bijzondere vissen in zitten .
Dan weet je meteen waar het heen gaat en een goed plekje krijgt,is op MP altijd maar afwachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat wel een goed idee? Op een school kom je al snel in de situatie dat er geen tijd meer voor is, zeker als het nieuwe eraf is en dan lijdt het aquarium aan gebrek aan onderhoud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is zeker ook vaak het geval thuis als je op school een rooster maakt van verzorging en schoonmaken zijn de kinderen erbij betrokken en vinden het leuk!! En staat ook nog mooi in een saai lokaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn zoet water vissen dus dat laat ik niet aan een school over. Wel een goed idee voor goudvissen ofzo ..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat de hobbyist zich er meer van zal aantrekken dan de leerlingen die (al dan niet verplicht) betrokken worden mbv een rooster. Zeker als er zich iets voordoet dat van het normale onderhoudspatroon afwijkt. Betrokkenheid speelt dan een grotere rol. Bovendien zorgt de drukte en activiteit op een school voor meer stress...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ze er veel van kunnen leren zeker als ze op school ermee aan de gang gaan met onderwerpen over vissen en verzorging.Met biologie les bijvoorbeeld .Kan me niet voorstellen dat het meer stress... Veroorzaakt eerder rust gewoon kijken is al leuk. Maar ja wie ben ik was maar een idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde eerder stress voor de vissen ;) Elke 50 min weer ander volk in het biologielokaal....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja zou kunnen