Hoeveel mogen (en moeten) tamme ratten eten?

En dan bedoel ik ratten van alle leeftijden. En alle eten, van het 'basisvoer' dat ze krijgen tot 'extraatjes.'
Ik kan het eerlijk gezegd nergens op internet vinden (maar dat kan aan mij liggen).

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.6K
Erna55
5 jaar geleden
Het is wonderlijk dat je niets op internet kunt vinden..
Google : voeding tamme rat.

Antwoorden (1)

Een rat heeft afhankelijk van de verbranding en het soort voer zo'n 15 tot 25 gram per dag voer nodig.

Jonge ratten in de groei hebben dierlijke eiwitten nodig een paar keer per week. Vanaf 3 maanden oud begin je dit wat af te bouwen.

Extraatjes als groente mogen ze elke dag, fruit en snoepjes wat minder ivm de suikers.
Ik heb zelf ook ratten, ik meet groente niet af, gooi gewoon wat in de kooi. Als ze genoeg hebben gegeten laten ze de rest gewoon liggen, wat na een dag niet op is haal ik er weer uit.
---
Tip: op Facebook is de groep van 'Tamme Ratten'. Hier kun je goed terecht met vragen over je ratjes, en er worden leuke filmpjes en foto's gedeeld van ratten, kooi inrichting, speelgoed voor ze etc.
---
Je hebt in de dierenwinkel wel allerlei voer, maar ik haal zelf altijd de voermix van de webshop van Plezier voor je Dier. Is maar €2,50 per kilo, en ze vinden het heerlijk. Ik bestel altijd 9 kilo ineens, scheelt met verzendkosten.