Wat kan de oorzak zijn van de dood van mijn guppy ?

Ik heb een aquarium van ongeveer 7l . Ik heb GEEN filter en ook GEEN verwarming . Ik heb in dat aquarium nu nog 4 vrouwelijke guppen en 1 mannetje . Tot en paar dagen geleden ging alles goed . Tot op het moment dat er een vrouwelijke guppy stierf . 3 dagen geleden had ik mijn visbakje gepoetst , zonder zeep of zo . Kan dit iets te maken hebben met hoe ik de visbak heb gepoetst of is er een andere reden mogelijk , zo ja welke !
Hopelijk kunnen jullie mij helpen en alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Ik heb ook een visbak met guppen in die ook niet verwarmd is of een filter geeft . Als je geen plantje hebt kan het zijn dat de vis niet genoeg zuurstof had . Ook kan het zijn dat zijn dat het vrouwtje te veel opgejaagd was van het mannetje om te paren en dit niet meer aankon
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De oorzaak is:
De bak is veel te klein!
Er zit geen filter in!
Er zit geen verwarming in.
Zo raak je alle visjes kwijt ( dood)

En dan is er nog de vraag of er wel voldoende zuurstofplanten in zitten en of je ook water ververst, niet vervangen, maar een deel ververst.
Ook is het de vraag of je de inhoud wel goed hebt uitgerekend, want 7 l is nog geen emmer vol!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had dat aquarium al bijna 3 jaar en er was nog geen 1 vis dood . Er zitten ook voldoende plantjes in . Ik ververs ook maar een deel van het water. Ik vind het raar dat ik er eerder geen problemen mee had
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mogelijk nu meer visjes dan er voor?
heb je de inhoud nog na gerekend?
lengte x breedte x de hoogte in decimeters. dan heb je het aantal liters.
een dood visje kan ook door de leeftijd komen.
Guppy's zijn taaie rakkers, de doodsoorzaak van jouw gup is dan ook ouderdom, vooral omdat de situatie goed bleef enkele jaren lang.
De meeste guppy's leven 2 à 3 jaar maar in gevangenschap vaak slechts een half tot twee jaar. Er zijn weinig guppy's die ouder dan 5 jaar worden. Mannetjes worden aanzienlijk minder oud: 3 à 4 maand.
Ik denk ook niet dat het de zeep was, of abrupte temperatuurschommelingen bij het water verversen. Het is gewoonweg ouderdom.
Wel zullen ze langer leven in een groter aquarium en gelukkiger zijn, alsook een filter en vele waterplanten.
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze heeft anders nergens vermeld hoe oude de guppen zijn, hoe kan je dan zeggen dat het ouderdom is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh sorry, ik zie nu in de reactie dat ze het bakje al 3 jaar zo had. In dat geval ben ik het met je eens :)