wat te doe bij wormen bij je hond

Wat moet ik nu doen? Mijn hond heeft 2 a 3 weken geleden ze ontwormingspil gekregen omdat het nodig was. Nu vndg hebben we wormen ontdekt en heb ik vandaag terug een pil gegeven. Wat nu?

Weet jij het antwoord?

/2500

U moet uw hond minstens elke 3 maanden ontwormen - dus minimaal 4 keer per jaar - volgens de richtlijn van de ESCCAP, de Europese organisatie van dierenarts-parasitologen die zich bezighouden met parasietenbestrijding bij huisdieren*. Maar soms moeten jonge honden en honden met een levensstijl die hen kwetsbaarder maakt voor infectie - zoals jachthonden - vaker ontwormd worden. Vraag bij uw dierenarts wat de juiste frequentie is die bij uw huisdier en zijn manier van leven hoort. Verder af te vragen:dosis voldoende hoog of eventueel ander merk?

Bronnen:
http://www.nl.milbemax.com/Honden-en-pups/...

Waren de wormen dood of leefden ze nog? Waarschijnlijk was je hond flink besmet en zijn de wormen gedood door de eerste tablet. Dan komen ze met de ontlasting naar buiten of soms worden ze ook uitgebraakt. Het is heel goed dat je hem nu weer een ontworming gegeven hebt, dan dood je ook de wormen die uitgekomen zijn na de eerste dosis en die zodoende overleefd hebben. Nu is het een kwestie van bijhouden, minimaal elk kwartaal ontwormen en als je een hond hebt die bv muisjes vangt of vaak konijnenkeutels eet, kan je zelfs maandelijks of om de maand ontwormen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100