wat te doe bij wormen bij je hond

Wat moet ik nu doen? Mijn hond heeft 2 a 3 weken geleden ze ontwormingspil gekregen omdat het nodig was. Nu vndg hebben we wormen ontdekt en heb ik vandaag terug een pil gegeven. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst naar de dierenarts en de hond helemaal laten nakijken. Vervolgens het advies 'naar de letter' opvolgen, met medicijnen moet je altijd precies zijn.
Wij kunnen je advies geven, maar zijn geen artsen, dus éérst naar de dokter, nu dus dierenarts, vervolgens de medicijnen die deze voorschrijft gebruiken/aan je hond geven.
Misschien is het iets dat hele andere medicijnen nodig maakt dan een 'gewone' wormenkuur. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, als je wormen ziet na ontwormen dan weet je zeker dat je hond een wormbesmetting heeft! Belangrijk is om dan na 2 weken nogmaals te ontwormen net zo lang tot je geen wormen meer ziet. Daarnaast is het ook erg belangrijk dat je je hond weegt voordat je gaat ontwormen, zodat je de goede dosering weet en niet te weinig geeft. Als je te weinig geeft kunnen de wormen resistent worden( dan werkt het middel niet meer).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@dierenarts : vraagje...ben je dierenarts of vind je het een mooie naam? het kan voor veel mensen hier erg verwarrend zijn.

Antwoorden (2)

U moet uw hond minstens elke 3 maanden ontwormen - dus minimaal 4 keer per jaar - volgens de richtlijn van de ESCCAP, de Europese organisatie van dierenarts-parasitologen die zich bezighouden met parasietenbestrijding bij huisdieren*.

Maar soms moeten jonge honden en honden met een levensstijl die hen kwetsbaarder maakt voor infectie - zoals jachthonden - vaker ontwormd worden. Vraag bij uw dierenarts wat de juiste frequentie is die bij uw huisdier en zijn manier van leven hoort.
Verder af te vragen:dosis voldoende hoog of eventueel ander merk?
fremar
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
plus.
Waren de wormen dood of leefden ze nog? Waarschijnlijk was je hond flink besmet en zijn de wormen gedood door de eerste tablet. Dan komen ze met de ontlasting naar buiten of soms worden ze ook uitgebraakt. Het is heel goed dat je hem nu weer een ontworming gegeven hebt, dan dood je ook de wormen die uitgekomen zijn na de eerste dosis en die zodoende overleefd hebben. Nu is het een kwestie van bijhouden, minimaal elk kwartaal ontwormen en als je een hond hebt die bv muisjes vangt of vaak konijnenkeutels eet, kan je zelfs maandelijks of om de maand ontwormen.