Wat te doen met een kat die je aanvalt?

Elke morgend lopen ik en mijn vriendin naar de bushalte. Ik en mijn vriendin zijn al helemaal geen katteliefhebber en er zijn enorm veel katten in onze buurt maar er is een specifieke rosse kat die ons altijd aanvalt zoals wij wandelden rustig op straat en dan zie ik een kat en dan steek ik rustig over maar dan zie ik die kat me achterna lopen en begin ik te rennen dit gebeurde al 2 keren met dezelfde kat. WAT KAN IK HIER TEGEN DOEN??

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je vriendin en jij gewoon rustig doorlopen, een kat gaat gewoon weer naar huis. Je vriendin en jij kunnen misschien eens een andere route lopen.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Gewoon doorlopen en niet rennen, of omdraaien en naar de kat toe lopen. Ik heb op het werk ook een rooie kater die mij achtervolgt, maar eigenlijk is hij gewoon erg nieuwsgierig en bang. Zodra ik mij omdraai en naar hem loop vlucht hij de bosjes in. Een kat valt nooit zomaar aan, dan zit hij in het nauw. Een kat zal altijd eerst proberen te vluchten.
Poet
5 jaar geleden
Probeer eens in je handen te klappen of te blaffen als een hond

Antwoorden (1)

Rustig blijven, niet gaan rennen en probeer die kat te negeren.
Een kat die je achterna loopt is niet hetzelfde als een kat die je aanvalt.
Toegevoegd op 05 mei 2018 18:52: tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Snap ik maar de eerste keer toen we die kat zagen kwam die uit het niks naar ons toegerend met zijn mond open dus rende wij ook weg en volgde die ons.
Ivana
5 jaar geleden
In de dierenwereld is iets dat wegrent een PROOI. Bovendien moet je de kat niet aanstaren of in de ogen kijken, dat is een uitdaging en vraagt om vechten. Zo wordt dat ten minste door een agressieve kat vertaald. Dus rustig doorlopen en niet kijken of staren, dan zal je weinig gebeuren.