Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vlooien bestrijding???

Mijn hond heeft vlooien en ik heb er geen verstand van. Ik heb wat dingen opgezocht op het internet, maar ik weet niet wat er allemaal wel en niet tegen werkt.

Ik heb graag een goed advies hoe ik de vlo op mijn hond moet bestrijden en de omgeving.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben wanhopig en mijn hond al helemaal.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dekentje of kussen kun je ook steriliseren in de magnetron. Twee minuutjes erin en alle eitjes zijn dood. Zet voor de zekerheid een kommetje met wat water erin, om te voorkomen dat het element stuk gaat.
Ivana
12 jaar geleden
Hondenvlooien bestaan nauwelijks nog. Je hond heeft waarschijnlijk kattenvlooien. Heb je een kat in huis? Speelt hij met de kat van de buren of loopt de buurkat veel in jullie tuin?
Zorg dat de katten in de nabijheid iedere half jaar worden ontvlooid, anders helpt het ontvlooien van de hond weinig!
Ivana
12 jaar geleden
Er zijn pipetjes in de handel die je hond vlovrij houden als hij eenmaal "schoon" is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana: de meeste antivlooienmiddelen doden alle vlooien en neten op het dier, dus ook bij een herbesmetting. Daarom is bijvoorbeeld elke maan zo'n pipet geven zo belangrijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

de hond wassen met vlooienshampoo.
goed kammen om vlooien te verwijderen (verdrinken in een bakje met een druppeltje afwasmiddel)

mand, auto, huis.. overal waar de hond komt goed stofzuigen (hiermee verwijder je het meeste!)
vooral in kleine hoekjes richeltjes, kiertjes etc!

je kan en spray gebruiken voor de omgeving (hier zitten nog wat haken en ogen aan) de mand/kleed kan je of heet wassen of in een zak doen en in de vriezer leggen als dit past. het is ook te behandelen met spray.