Vlooien bestrijding???

Mijn hond heeft vlooien en ik heb er geen verstand van. Ik heb wat dingen opgezocht op het internet, maar ik weet niet wat er allemaal wel en niet tegen werkt.

Ik heb graag een goed advies hoe ik de vlo op mijn hond moet bestrijden en de omgeving.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben wanhopig en mijn hond al helemaal.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dekentje of kussen kun je ook steriliseren in de magnetron. Twee minuutjes erin en alle eitjes zijn dood. Zet voor de zekerheid een kommetje met wat water erin, om te voorkomen dat het element stuk gaat.
Ivana
12 jaar geleden
Hondenvlooien bestaan nauwelijks nog. Je hond heeft waarschijnlijk kattenvlooien. Heb je een kat in huis? Speelt hij met de kat van de buren of loopt de buurkat veel in jullie tuin?
Zorg dat de katten in de nabijheid iedere half jaar worden ontvlooid, anders helpt het ontvlooien van de hond weinig!
Ivana
12 jaar geleden
Er zijn pipetjes in de handel die je hond vlovrij houden als hij eenmaal "schoon" is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana: de meeste antivlooienmiddelen doden alle vlooien en neten op het dier, dus ook bij een herbesmetting. Daarom is bijvoorbeeld elke maan zo'n pipet geven zo belangrijk.

Het beste antwoord

de hond wassen met vlooienshampoo.
goed kammen om vlooien te verwijderen (verdrinken in een bakje met een druppeltje afwasmiddel)

mand, auto, huis.. overal waar de hond komt goed stofzuigen (hiermee verwijder je het meeste!)
vooral in kleine hoekjes richeltjes, kiertjes etc!

je kan en spray gebruiken voor de omgeving (hier zitten nog wat haken en ogen aan) de mand/kleed kan je of heet wassen of in een zak doen en in de vriezer leggen als dit past. het is ook te behandelen met spray.

ontvlooi je je hond geef dan gelijk een wormkuur als het weer tijd hiervoor is. vlooien brengen de lintworm over.

zelf ontworm en ontvlooi ik mijn dieren tegelijkertijd en preventief. ze hebben nog nooit vlooien gehad of een worminfectie opgelopen.

tip.
ontwormingstabletten haal ik altijd bij de dierenarts (doodt worm, larf en eitjes) en is een stuk voordeliger dan bij de dierenwinkel/speciaalzaak.

succes met je missie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Welke gek zit er in de nacht van zondag op maandag om 03:07 aan de computer? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eucje slaapstoornis doet dat Cryo.
had je het nog nooit eerder ontdekt dan? haha, wel een btje wakker blijven hoor!!
Cryofiel
12 jaar geleden
Normaal let ik er echt niet op. Nu stond mijn muis toevallig op het tijdstip onder jouw antwoord, en zag ik het. Zo te zien heb jij wat meer pit, terwijl ik wat meer pit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHA :))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor het advies. Tiz mijn eerste hond en ik moet het allemaal nog leren. Maar ik ga meteen met alles aan de slag. Nou ja, ik ben er al mee aan de slag gegaan. Toch heel erg bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je advies. Ik heb er iets mee gedaan en hij heeft geen vlooien meer. Ik ben ontzettend blij met de antwoorden, maar die van jou vond ik zeker het beste. Nogmaals bedankt.

Andere antwoorden (10)

Je kunt het beste morgen meteen naar een dierenspeciaalzaak gaan en daar advies vragen. Zij weten precies wat je moet doen om je hond en zijn omgeving van de vlooien af te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga morgen naar de dierenwinkel om een product te kopen voor je hond. Zeg wel dat hij inmiddels al vlooien heeft. Verder moet je. je huis helemaal schoonmaken. Je kan ook een spray halen tegen kruipende insecten. Dit bied niet altijd garantie.
Gooi in iedergeval zijn slaapkussen weg. of was het als het kan heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlooien leggen eitjes en bij voorkeur op plekken waar de hond moeilijk bij kan zoals de staart en net erboven. De hele hond kammen met een vlooienkam is een goed begin. De eitjes raken ook in de vloerbedekking of onder plinten dus grondig stofzuigen een tweede. Plinten kan je verder sprayen met een speciale spuitbus, liefst als er niemand, inclusief de hond, thuis is.
Morgen naar de dierenwinkel voor spray, shampoo of wat ze verder aanraden. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst zou ik er met een vlooienkam doorheen gaan, en hem/haar met een vlooien shampoo wassen. Pippetjes zou ik niet aan beginnen, dit is puur gif[Anders zou het de vlooien niet doden] wat in de bloedbaan terecht komt uiteindelijk! Als je met de vlooienkam geen vlooien vind moet je even kijken of je hond geen hotspot heeft. Is zijn huid droog en geïrriteerd? Dan kan je gaan denken in de richting van een allergie.

Na het kammen en de shampoo is je hond eigenlijk vlooienvrij. Je kan, als je hond het lust, 1 teentje knoflook per week geven. Anders kan je je hond schaapsvet met knoflook geven, te vinden in je dierenspeciaalzaak! Schaapsvet is enorm goed voor de vacht, en laat het glimmen. Door de knoflook zal je hond minder aantrekkelijk zijn voor vlooien en teken. Mijn hond krijgt nooit kuren, en heeft geen vlooien, teken of wormen. We laten de ontlasting controleren wanneer we weer zouden "moeten" ontwormen. We gaan vaak met de vlooienkam er doorheen, maar we vinden geen vlooien of teken.

Als je nog een lekker recept nodig hebt voor je hond:
-2 sneetjes wit brood
-1 ei
-1 blikje tonijn mét olie
-2 teentjes knoflook
-Je kan er nog restjes in doen van bijvoorbeeld kaas, groenten, of iets anders wat goed is voor je hond ;-)

Dat in een kom doen en met een staafmixer(je kan ook een blender gebruiken) fijn malen totdat het een brij is. Het moet een soort deeg worden, als het niet vast genoeg is doe je er nog een sneetje brood bij, is het te vast dan doe je er nog een ei bij. Wanneer je dat dus hebt pak je het uit de kom/blender en begin je het te kneden. Maak een 1cm dikke "plaat" van dat deeg op een stuk bakpapier en doe het in de oven op een lage temparatuur(150 graden). Zo lang tot de binnenkant gaar is. Zie je dat de buitenkant te donker wordt? Dan moet de temparatuur omlaag. Prik er met een prikkertje in om te kijken of de binnenkant gaar is. Als dat het geval is kan hij eruit. Laat hem afkoelen, en je zal zien dat je hond ervan gaat smullen! Je kan het in fijne blokjes snijden om te belonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat om vlooien bestrijding, niet over vlooien wegjagen.
elk middel waar een vlo het loodje van legt bevat gif (en is dus geen puur gif) dus de vlooienshampoo welke je adviseert is net zo goed giftig als je een pipetje wat je afraadt. bovendien zijn er middeltjes die je op de hond kan smeren om vlooien te verjagen zodat je de shampoo niet nodig hebt als je tegen gif bent (alleen moet je dan de deur voor de openzetten want je verjaagt ze ipv naar de eeuwige vlooienweilanden te sturen) http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/13056-natuurlijke-en-gezonde-vlooienbestrijders.html had ooit eens 5 honden (en 2 katten in huis)
1 ervan had er bij zijn aankomst zo'n heftig vlooiencircus op zijn rug dat bij het douchen intens diep roestbruin water eraf liep dat ik er gewoon van schrok. (WTF??) het waren 'maar enkel' de vlooien strontjes..... ik hebben alles omgelegd :) en daarna (na bestrijding dus) is het een kwestie van voorkomen wat ook op de natuurlijke manier kan (op meerder manieren).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! Dat ken ik helaas :'(
We waren eens een kaar gaan wandelen[Toen we nog geen hond hadden] en toen zagen we een kat in het zonnetje liggen. Het was in de buurt van een groot bos. We zijn gék op dieren, dus we gingen er naartoe, ze was graatmager, zat vol met teken en vlooien, maar was enorm lief. Ze had een dikke wintervacht op[Het was winter] en daar kon je zelfs haar ribben doorheen zien. We zijn wezen wandelen, daarna dezelfde weg terug gelopen, maar nu kwam ze achter ons aan gelopen. Toen hebben we haar meegenomen naar huis, eenmaal in de douche kwam er een bruine straal inderdaad vanaf. Na het douchen was ze zo zwak dat ze steeds omviel. We hebben haar een beetje eten gegeven gehad en in een handdoek gewikkeld. Later bij de dierenarts bleek dat ze al een nestje kittens had gehad terwijl ze op 1.5 jaar werd geschat. Nu gaat het gelukkig veel beter met haar! Ze is enorm lief in ieder geval! In vlooienshampoo zit ook gif, maar er wordt maar een minimaal deel in de bloedbaan opgenomen. Daarom adviseer ik haar dat ook. Het is minder slecht voor de hond, en even slecht voor de vlooien. Precies! Voorkomen kan op de natuurlijke manier! Maar genezen moet écht met gif[jammer genoeg] en dan is de beste manier nog shampoo en een vlooienkam.
Bij de dierenwinkel, bolfo gold en een spuitbus voor het huis halen.
Pippetje op de hond, huis onder sprayen. En dan lekker een dag je weg gaan met hond. Daarna huis goed luchten en stofzuigen.
En dan dagelijk hond kammen en de vlooien in een bakje met afwas middel verdrinken.
Op deze manier zijn mijn beesten binnen een week vlo vrij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bij de dierenarts goeie pipetten halen hier tegen.

Er zijn pipetten voor katten die 3 in 1 zijn,dus voor vlooien,teken en wormen,maar ik denk dat je deze ook voor honden hebt.

Lange tijd gelden verkocht de dierenarts Aerosol spray voor in huis,dit was heel goed spul,maar wordt niet meer verkocht,dus er zal wel een ander middel zijn die je dierenarts misschien heeft en anders de dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CatanDog's - Hét anti-vlooien en anti-teken middel

Naast de anti-vlooien werking werkt de CatanDog’s penning ook als anti-teken middel. Het voorkomt vlooien of een teek bij uw hond of kat, maar het middel heeft nog meer voordelen ten opzichte van andere anti-vlooien en anti-teken middelen, zoals een tekenband of vlooienband.

De 10 voordelen van CatanDog’s:
1.CatanDog's is een unieke vinding, die er voor zorgt dat uw hond en kat twee jaar beschermd is tegen vlooien en teken.
2.CatanDog's voorkomt en verdrijft vlooien en teken.
3.Het werkt doeltreffend bij honden en katten van alle leeftijden, gewicht, grootte en tevens bij zieke, herstellende en zwangere honden en katten.
4.Het is waterbestendig.
5.Het is niet giftig en bevat geen chemische bestanddelen.
6.Het is niet nodig uw handen na aanraking te wassen of uw kinderen te verbieden met hun huisdier te spelen.
7.Het ruikt niet.
8.Het is absoluut niet gevaarlijk en heeft geen bijwerkingen.
9.Niet goed, geld terug!
10.Dus geen risico !!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet giftig en dood vlooien én teken. Volgens mij klopt er iets niet :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat niet dat het ze doodt, en wat giftig/afwerend is voor insecten hoeft niet giftig voor huisdier en mens te zijn.
Ik geloof alleen nooit zo in middelen zonder bijwerkingen.
Je moet allereerst nu de vlooien bestrijden, en je moet voorkomen dat je hond opnieuw vlooien krijgt.
Dat is op zich niet zo moeilijk, maar omdat je nu al te laat bent met bestrijden, is het even wat meer werk:

Haal bij je dierenarts een antivlooienmiddel voor je hond. Dat moet je regelmatig geven, anders krijg je dit soort ellende.
De dierenarts weet precies welk middel werkt, want sommige middelen werken inderdaad niet goed meer.

Als de plaag al gevorderd is (zo klinkt het wel), heeft je hond ook eitjes verspreid en als je hond straks niet 'eetbaar' meer is voor de vlooien, zullen de beestjes die uitkomen op zoek gaan naar ander bloed: dat van jou. Meestal prikken ze dan maar één keer omdat mensenbloed blijkbaar niet zo lekker is voor een dierenvlo, maar intussen word jij gek van de jeuk.

Dan zul je moeten zorgen dat je je hele huis sprayt, vooral ook de donkere hoekjes - beaphar tapijtspray werkt goed (sprayen, kamer dicht, daarna de kamer goed luchten, na een week of twee herhalen). Eerst goed stofzuigen is verstandig, en na het sprayen herhalen - na het stofzuigen de stofzuigerzak verwisselen, in een vuilniszak doen, dichtknopen en in de kliko gooien.

Daarna zouden zowel jij als je hond geen last meer moeten hebben. Maar ga wel door met het geven van antivlooienmiddel aan je hond, anders kan dit weer gebeuren, en dat is gewoon heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet een enorme vlooienplaag hebt in huis, is het behandelen van je hond met een goede vlooienpipet voldoende.
Veel mensen weten namelijk niet dat middelen zoals Advantage ook in de (huis)omgeving werken. Het middel verspreidt zich in huis via de huidschilfers die de hond verliest. Dat klinkt vies, maar mens en dier verliezen dagelijks duizenden huidschilfers. Belangrijk is om na het opbrengen van de pipet 48 uur niet te stofzuigen en de hond 48 uur niet te laten zwemmen of te wassen. Herhaal de pipet elke 4 weken.
Heb je echt een vlooienplaag in huis, dan zijn pas alle overige maatregelen zoals in eerder gegeven antwoorden nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over hoe je je hond moet behandelen lees ik allerlei tips, maar hoe zit het met je omgeving?

Ik ben opgegroeid met honden, katten en meer.
Vloerbedekking is belangrijk: in een houten/parket/laminaat/kurk/grind (zonder toplaag)/tapijt enz vloer kun je hele plagen van vlooien krijgen.

Zelf hebben we plavuizen vloeren. Alle troep die je hond maakt is zo weggedweild en vlooien hebben geen kans op zo'n vloer. Het blijft natuurlijk niet bij je vloer, ook bijvoorbeeld je bankstel moet/kun je er op aanpassen.

Wij hebben altijd dieren gehad, maar vlooien hebben ze niet. Inderdaad goed behandelen met de middelen die er in de markt zijn, maar zeker je eigen huis niet vergeten, anders zou je daar een vlooienplaag kunnen krijgen.