Is het erg zielig voor een kat om hem ineens niet meer op te slaapkamer te willen.

Of moet de kat hier gewoon even aan wennen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

zeker als het een binnenkat betreft, vind ik het van belang dat z'n leefruimte zo groot mogelijk is.
ook vinden veel katten het heerlijk warm en gezellig om samen met ons de nacht op het bed door te brengen.
zeker als de kat niet anders gewend is, moet je toch wel zwaarwegende redenen hebben om hem ineens niet meer toe te laten.
de kat zal zeker nog een tijd blijven proberen op de slaapkamer te geraken.
van belang is dat je uiterst oplettend en consequent bent.
lukt het hem na 20 dagen zeuren toch binnen te komen, dan heeft de kat geleerd dat hij minstens 20 dagen moet mekkeren, maar dat hj dan zijn zin krijgt.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja, is zielig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kat zal het antwoord zelf geven:
- opstandig luidruchtig worden
- gaan sproeien op de spullen waar hij overnacht
- of rustig blijven en het aanvaarden.

Er kunnen omstandigheden zijn die het nodig maakt dat de kat niet meer aanwezig is in de slaapkamer. Dat is belangrijker dan emotionaliteit.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee is niet zielig.
Een kat is een dier en moet consequent behandeld worden. Als je de kat niet meer op de slaapkamer wilt hebben zul je at ook moeten volhouden, ondanks dat de kat gaat mauwen, krabben, janken en andere vervelende dingen.
Niets van aantrekken maar ook niet straffen. Gewoon negeren en dat lang, dus altijd, volhouden.
Het zal ff duren maar de kat zal uiteindelijk in zijn lot berusten, of nooit, want dat is ook mogelijk. In ieder geval volhouden want jij bent de baas!!!
Waarschijnlijk vind jij het zieliger als de kat het vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij bent tog het baasje? een huisdier hoort te doen wat zijn baasje hem zegt, lol
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, een hond heeft een baasje, ene kat heeft personeel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar om daar nou voor te minnen....
Nee niet zielig, kat mag ook best zeggen dat jij niet in zijn mand mag gaan liggen.