jeuk bij hond..?

mijn hond heeft al een paar maanden veel last van jeuk op haar rug. het is altijd nat van het likken en ze vind het heel fijn als je even krabt. het kunnen geen vlooien zijn want daar behandelen we haar iedere maand voor. als je goed kijkt naar de huid is het wel een schilferige en soms rode huid. de dierenarts geeft alleen maar wat zalfjes en op het begin had ze vlooien dus toen gaf ze daar wat voor maar het duurt nu al zo lang! weet iemand wat het is of wat evt. kan helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K
Rieneke1
13 jaar geleden
is beiden giftig voor katten.
van knof kunnen katten bloedarmoede krijgen (heinz body anemie), en laatst gaf ivana aan dat dat ook bij honden het geval kan zijn.

Het beste antwoord

Ik had het zelfde probleem met mijn huisdier.
3 dierenartsen heb ik bezocht eer ik wist wat er gaande was. Ze waste zich ook constant en had uitslag.
Dat was een vlooienallergie.

Ze kreeg een spuit met cortisone tegen de jeuk. Haar pels was rein en ik heb nooit iets verdachts opgemerkt.
De dierenarts heeft een ander product voorgeschreven 'Frontline combo'en raad gegeven om de tapijten te behandelen met een special product,elke dag te stofzuigen zodat de larven van de vlooien zich niet kunnen voortplanten.
Elke maand moet ik dit herhalen met Frontline Combo.

Ze is nu gelukkig in topvorm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

het is moeilijk om zo te zeggen wat het kan zijn.
Maar bij de hond van mijn ouders lag het aan de brokken.
misschien proberen tijdelijk andere brokken en kijken als het dan minder is met de jeuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een reactie op een kussen of kleed waar ze oplicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn, dat je hond allergisch is voor het vlooienmiddel dat je gebruikt.
Wat ook zou kunnen is, dat ze tóch wat vlooien heeft en daar allergisch op reageert of een ander "beestje"?
Nog mogelijkheid is, dat ze op die plek eerder jeuk gehad heeft, nu niet meer, maar daarop gefixeerd is. Ze blijft er dan aan likken en zo blijft de huid gevoelig. Dus dat ze hele gebeuren zelf in stand houdt. In dat geval is haar afleiden een optie.Het zijn mogelijkheden, ik ben geen dierenarts en dan nog moet je een dier zien natuurlijk.
Dus mijn advies is om toch nog een keer naar je dierenarts te gaan.
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als je je hond behandeld kan hij een vlooienbeet oplopen. Als hij daar allergisch voor is zie je meestal de volgende verschijnselen.

Jeuk, voornamelijk aan de achterhand. Hierbij schiet de hond of kat regelmatig met zijn kop naar achteren alsof het dier met een speld geprikt wordt. Daarna gaat de hond ter plaatse van de steekwond heftig haren uittrekken en/of likken. Door het vele likken kan zelfs een rode natte eczeemplek (een zogenaamde hotspot) ontstaan.Vele kleine korstjes en hele kleine rode bultjes kunnen ook voorkomen, vooral op de rug.

Het kan ook elke andere vorm van allergie zijn. Heeft je dierenarts nooit kweekjes genomen? Bij mijn hond is dat wel gedaan, die leek op een gegeven moment op een naaktkat. Bleek voedsel allergie en nu met het juiste voer heeft hij een prachtige glanzende en gezonde vacht. (Amerikaanse Stafford)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt toch op een vlooienallergie.

Zie info:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan verschillende oorzaken hebben ik heb 2 herders gehad met het zelfde probleem
Bleken beide niet tegen eiwitten te kunnen
Weet niet wat voor een voer je gebruikt maar kijk eens of de eiwitten onder de 22 procent zitten
Zo niet geef je hond 2 weken ander voer met minder eiwitten
Kijk of het minder word mijn honden kregen 20 procent aan eiwitten binnen en hadden nergen geen last meer van
Ik ben geen dierenarts maar je kunt het altijd proberen
Hoop dat je iets aan dit antwoord hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk heeft je hond een voedsel-allergie. Dit komt HEEL VEEL voor bij honden en wordt erg miskend door veel dierenartsen. Een bezoekje aan een dierenarts die gespecialiseerd is in huidproblemen is wel aan te raden.
Je hond zal dan volledig moeten overstappen op Hypo-allergeen voer van de dierenarts. Je mag hier GEEN andere dingen bijgeven, als deze niet ook hypo-allergeen zijn. Bij goed resultaat kan je dan na een volledig herstel langzaam gaan uitproberen welke eiwitten je mag gaan bijvoeren. Steeds 1 per keer, waarbij je steeds een aantal weken moet wachten om het effect af te wachten.

Ook kunnen het andere allergieen zijn zoals pollen/huisstofmijt etc. Hiervoor kan een allergietest gedaan worden. Hieruit komt dan een specifiek lijstje met stoffen waarvoor de hond allergisch is. Dit is erg goed te behandelen door Hyposensibilisatie. De hond wordt dan maandelijks geprikt met een lage dosering van juist datgene waar hij allergisch voor is om een afweer op te bouwen.

Ook zie ik in de praktijk goede resultaten met speciale voedingssupplementen voor de huid. Viacutan is daar een voorbeeld van. Dagelijk een paar pompjes over het voer, geeft hele goede resultaten.

Kortom, er zijn vele oorzaken van huidproblemen. Ga eens langs een dierenarts met meer verstand van huidproblemen.