Het blijft een formaatje dwerg:
"Het gewicht van een volwassen Teddy Widder ligt tussen de 1300 en 2000 gram.
De voedsters zijn over het algemeen wat zwaarder dan de rammen."

http://marianneteddywidder.come2me.nl/1122380/Info-Teddy-Widder

Toegevoegd na 44 minuten:
Het enige dat ik nog over de bouw gevonden heb is:
"In bouw en type moeten ze de typische widder weergeven en aan de standaard van de dwergwidders voldoen. Ze zijn kort, gedrongen en daarbij breed in de schouders en middelgroot. Daarbij hebben ze een krachtige, van voor tot achter gelijkmatig breed en kort lichaam met goed afgerond bekken en een korte, krachtige nek. De achterhand is goed afgerond. De poten zijn kort en niet te fijn. De rugbelijning is mooi…"

http://www.messalinas-konijnen.nl/widder.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoelde hoe lang.. niet hoe zwaar (:
toch bedankt
weet je ook een antwoord , hoe lang ze zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij konijnen hebben ze het meer over het gewicht dan over de lengte. Ik denk dat je het dan ook moeilijk gaat krijgen om een lengte online te vinden. Maar goed, mijn konijn (black and tan) komt qua gewicht tot maximaal 1600 gram te zitten. Hij heeft niet zoveel haar als een Teddy widder.
Hij wordt vermoedelijk zo tussen de 30 en 40 centimeter lang. Zoiets kun je denk ik ook wel aanhouden voor je teddy widder.
Ik heb nu een voedstertje van een half jaar oud, zij is 30 cm lang en ongeveer 12 cm breed inclusief haar etc. Ik heb ook een rammetje dat wat kleinere ouders heeft, hij is 20 cm lang en wat minder breed. Het zijn schatjes dus indien je twijfelt of je ze zal kopen moet je het echt doen! Kammen moet je wel 3x per week doen duurt maar 10 minuutjes :) voor vraagjes zeg je het maar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt! kunnen ze ook goed samen met kattten ( als ze in het hok of er buiten zitten) en hoe vaak per dag moet je ze aaien , eb kunnen ze binnen blijven ? en hoe doen ze het buiten . kunnen ze ook alleen? ( dat lijkt me best zielig) dit Zijn aardig veel vragen.maar ik wil goed voorbereid zijn als ik ze neem