onbekende hond loopt los in mijn tuin wat moet ik doen?

Hi
Vandaag -3 mei zag ik dat er een onbekende hond in mijn tuin rond liep. Er zijn redelijk veel honden in onze buurt maar die hond had ik echt nog nooit gezien.
Hij was wit met zwart en was niet groot maar ook niet super klein ...
Moest deze hond van iemand zijn op dit forum laat dan iets weten via reactie of antwoord.
Ik woon in brasschaat.
Ik zag de hond in de morgend en s middags
nu heb ik hem al even niet gezien en ben ik wel een beetje ongerust
wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Die hond heeft net een baby hertje doodgebeten!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat moet ik doen? Ik durf niet in de wei te gaan ( waar die hond dat hertje heeft doodgeten)
want die hond loopt los en is wild
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik heb net een soort opvangcentrum voor vogels gebeld waar ze dan ook wilde dieren zoals herten helpen. Hopelijk vinden we het hertje en wordt het geredt
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik zou de dierenambulance bellen zodat ze de hond kunnen vangen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als ik jou was zou ik de dierenambulance bellen. Mochten hun er niks aan doen eventueel de politie.
Antoni
5 jaar geleden
De politie bellen lijkt mij het verstandigst.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Overigs zou ik geen adres opgeven op het internet. Iedereen ziet waar je woont en het heeft geen meerwaarde voor je vraag.
TurfGraver
5 jaar geleden
Hier loopt een onbekend kat vrij los in mijn tuin. Kan ik ook de politie bellen?
Erna55
5 jaar geleden
In je eerste reactie zeg je dat de hond het hertje doodgebeten heeft.
Een dood hertje hoeft niet gezocht te worden en kan niet meer gered worden....
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik had in mijn vorige reactie gezet dat ik een opvangcentum heb gebeld.
Ze zijn naar mijn huis gekomen en hebben de wei afgezogt maar hebben geen hert gevonden . Er lag wel een klein beetje bloed in het hoge gras en het gras was platgedrukt dus heeft er wel iets gelegen. De mensen van het voc denken dat het hertje zich gered heeft maar zijn ook niet zeker . Ik hoop dat ze het juist hebben. En ik heb ook gelezen dat jrrm993 zei dat ik best mijn adres niet kon opgeven op internet . Ik heb alleen mijn gemeente vrijgegeven omdat misschien die eigenaar van de hond ook een account heeft op goeievraag. Mijn straat enzo heb ik niet gezegd en dat is inderdaad verstandig. Ik had geschreven dat het hertje was doodgebeten , ik heb het ook zelf niet zien gebeuren een buurman heeft het aan een goeie vriendin van mij gezegd en die heeft het dan gezegd tegen mij ( allemaal gebeurt in een uur ) maar zij zei dat het aan het doodbloeden was enzo dus dacht ik dat we het bijna niet meer konden redden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ondertussen heb ik de hond ook niet meer gezien .
Als ik hem nog eens zie dan bel ik wel de politie

Antwoorden (3)

Als je hem weer ziet gelij moet je de dierenambulance bellen bij jou in de buurt. Zij halen de hond op en zorgen voor de rest. Ik spreek uit ervaring maar dan met katten.
Tip: wordt ook maar gelijk donateur, ze doen geweldig werk en allemaal vrijwilligers!
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Dit speelt in Vlaanderen helaas, dus dierenambu bellen gaat 'm niet worden.
misslobe
5 jaar geleden
Dat is heel jammer! Snap trouwens niet waarom ik 3 minnen heb.... wat is hiervoor de reden? Wil het graag weten. Heb ik iets verkeerds gezegd?? Hoor het graag, sta er open voor........
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ goed antwoord. via de chip kan de eigenaar gevonden worden.
Tuin afsluiten met hekken, schuttingen, kippengaas eventueel. Dan kan er geen hond in komen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik zou het ook even delen op Facebook, dat gaat sneller rond dan op welk forum dan ook. Als je daar geen reactie op krijg kun je idd de dierenambulance bellen. Plak ook wat foto's op het bord bij een supermarkt bij de advertenties.