hoelang duurt het voordat je grasparkiet echt tam is?

hallo iedereen.
ik heb vorige week een jong grasparkiet gekocht bij een man die als hobby kweekt.
hij haalt zelf de vogels al vroeg uit het nest om ze aan handen te laten wennen.
hij komt al wel op me vinger en hij fluit al wel en eet goed en zit graag bovenopzijn kooi of op je schouder.
toch merk je dat hij weleens bang is en dat hij bang is als je hem op zijn koppie wilt aaien of op zijn rug.. dan bijttie maar niet hard hoor en als ik ermee door ga dan stopt het bijten en laat hij het toe..
nu is me vraag hoelang duurt het ongeveer dat hij echt zo tam is dat hij er niet meer bang voor is en dat hij graag wilt spelen of uit je hand wilt eten?
ik ben de hele dagen met hem bezig
groetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Je bent goed bezig, dat lees ik wel

Leer dat handen niet iets zijn waar hij bang voor moet zijn, ga ook regelmatig met de handen in de kooi en praat zacht en aanmoedigend

Heb veel geduld en trek vooral niet terug als hij bijt, ik weet dat klinkt pijnlijk maar anders zal hij zich dat inprenten als ik bijt trekt hij terug en word ik met rust gelaten
Alleen blijf de baas jij bepaalt wanneer hij los mag, en weer terug moet naar zijn kooi enz.
Ik heb zelf ook tamme valkparkietjes die rondvliegen en bij je komen zitten en mooi fluiten en opstappen als ze weer terug naar de kooi moeten, maar aanraken vinden ze niet zo fijn en daar laat ik het dan maar bij
Sommigen vragen er zelf om die gaan dan met het koppetje laag bij je zitten , en die genieten dan echt

Trosgierst zijn ze dol op en doet wonderen, daar doen ze veel voor, probeer het maar eens uit

Marianne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo marianne dank je we lvoor je tip.. ik trek me hand totaal niet terug als hij bijt met name hij bijt niet eens door ik voel er totaal niks van.
alleen klinkt raar trosgiest pakt hij niet geweldig ik hoor van vele dat ze er dol op zijn die van mij is dan een beetje apart of hij heeft er geen tijd voor Haha hij krijgt ook nog eivoer door zijn normale voeding

Andere antwoorden (2)

zo te horen gaat t al de goedekant op.. door dagelijks met je grasparkietje te spelen, went hij gauw aan alles wat je met hem doet..
het zal misschien nog een weekje duren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent al goed bezig maar je moet iets meer geduld hebben. Hij komt al op je vinger zitten en dat is mooi. Veel tegen hem praten, geef hem af en toe wat lekkers zoals een stukje appel of sla of gierst.
Tam worden is een kwestie van leren vertrouwen, en dat heeft tijd nodig. Bedenk ook dat hij in een korte tijd veel nieuwe indrukken te verwerken heeft gekregen!
Zoek op internet eens naar spelletjes en uitdagingen die je hem kunt aanbieden.
In de link een parkietenforum met veel info.