Hoe oud worden vissen?

Ik heb zelf 3 vissen. Ik heb ze nu al ruim 3 jaar. En nu is mijn vraag 'Hoe oud worden goudvissen ongeveer?' Want dan kan ik daar rekening meehouden wanneer we nieuwe gaan kopen.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Bij juiste verzorging kunnen vissen oud worden, mijn ouders hebben al heel lang dezelfde goudwindes in de vijver, en die zijn al heel groot geworden.

Antwoorden (2)

Bij sommige mensen zal de goudvis enkele dagen na aanschaf al komen te overlijden, terwijl ze bij andere mensen gemakkelijk 20 jaar of ouder kunnen worden. Van grote invloed op de uiteindelijke leeftijd van de goudvissen is de juiste verzorging en de leefomgeving.
http://goudvissenverzorgen.nl/goudvissen-en-leeftijd/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goudvissen kunnen een 30 jaar worden, mits goed verzorgd!
Ze worden 30cm, dus het liefst in een vijver. Sluierstaarten minimaal in een meterbak, goudvissen in 2 meter. Vissenkommen zijn dierenmishandeling(zeg dit even voor het geval dat jij dit hebt)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze passen zich niet aan het aquarium aan. Als ze in een te kleine bak worden gehouden, groeit de binnenkant door, en stopt de buitenkant met groeien. Waardoor de vis vergroeit, en eerder dood gaat. Een goudvis heeft een gehuegen van enkele maanden, dus het is niet zo dat als ze 1 rondje hebben gezwommen, ze dat alweer vergeten zijn.