Kat 4 dagen vermist, wat nu?

Onze raddoll kater Buddha, van 7 maanden, is inmiddels al 4 dagen niet thuis gekomen. Dit is niks voor hem. Meestal is hij een paar uurtjes buiten op stap en komt altijd weer terug. Dan wacht hij vaak netjes voor de deur tot wij thuis zijn of open doen. Nu is er geen spoor meer van hem te bekennen. De buurtbewoners kennen hem ook allemaal en hebben hem ook niet meer gezien. Ik ben zo bang dat hij ergens opgesloten zit of mensen hem meegenomen hebben... Hebben mensen hier ervaring mee? Of tips? Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb de situatie inderdaad meegemaakt, maar helaas nooit meer iets van mijn kat vernomen. Het gebeurt helaas nog wel eens dat een dier aangereden wordt en het kadaver begraven of opgeruimd wordt zonder dat dit ergens gemeld wordt. De tips van Antoni in zijn reactie zijn ook de enige die ik destijds kon bedenken.
Rieneke1
6 jaar geleden
Is de kat gecastreerd? Ander zo spoedig mogelijk doen als je 'm weer te pakken hebt.
Rieneke1
6 jaar geleden
Klopt de chipregistratie nog?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een raskat wordt weleens meegenomen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties. Helaas heeft onze Buddha het niet overleefd. Hij is aangereden, heb hem maandag avond in de berm gevonden.

Antwoorden (4)

Je kan contact opnemen met de Stichting Amivedi of een oproep plaatsen op de website daarvan. Ook de vermissing breder bekend maken in de buurt is aan te raden.

Verder informeren bij asiels in de buurt, of misschien bij dierenartsen, of zij iets weten.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Had hem al aangemeld bij Amivedi, hangen ook al van die posters in de buurt van hem. Bedankt voor je reactie. Zal even contact opnemen in met het asiel.
Aanmelden bij Amivedi, asiel, dierenambulance, en gemeentereiniging.
Flyeren in de buurt, mensen vragen in hun schuurtje te kijken.
Rondlopen rond ochtend- en avondschemering, zaklamp meenemen ivm reflecterende ogen onder de bosjes.
Aanmelden bij vermiste/gevonden huisdierenpagina van jouw stad/regio op facebook.
Kinderen in de buurt vragen hun ogen open te houden.
Marktplaats in de gaten houden.
Spiralen lopen vanuit je huis, in steeds wijdere cirkels.

Succes!

Hier niet van toepassing, maar voor ontsnapte binnenkatten: verspreid wat van hun kattengrit rond het huis.
Rieneke1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ga ik doen allemaal!
Ritsuka
6 jaar geleden
Goede tips
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helaas heeft hij zijn avontuur niet overleefd... Heb hem deze avond in de berm gevonden, aangereden door een auto.
Rieneke1
6 jaar geleden
Oh wat erg......de enige troost is dat je het weet, van sommige katten wordt nooit meer iets vernomen. Heel veel sterkte met dit vreselijke verlies!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wat vreselijk voor je! ik weet hoe het voelt...
heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank jullie wel!
Dit is mij ook gebeurd. Uiteindelijk is mijn kater ontdekt door iemand met eigen katten in de schuur!
Het onmogelijke was gebeurd, Binnenkater was uit het raam gesprongen en zocht bij voordeuren naar zijn huis. Door een vriendelijke buur die hem zag zoeken in de achtertuinen gezet. Kat kende het hier niet. Wij woonden 1e verdieping, dus hij wist niet waar, kon de geur niet vinden. Hier ging veel tijd overheen, ongeveer een week dacht ik, dus geef de moed niet op.

Nog een paar tips:

-bij de buren , alle buren , een A4-tje in de bus gooien met feiten. Vragen of ze in hun schuur/berging willen kijken ..vaker.. dan 1 keer, een bange kat houdt zich schuil. (Vragen of zij water en iets te eten willen neer zetten, in de schuur dus)
-katten lopen soms ver, dus acties niet beperken tot directe buurt!
-foto van kat kopiëren en op lantarenpalen hangen
-wijkkrantje advertentie
-supermarkten kaartjes schrijven + ophangen op advertentiebord
-alle buurtkinderen vragen op te letten
-posters maken/ophangen

En ten overvloede bij Amivedi en asiels informeren.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik hem gisterenavond gevonden in de berm. Aangereden door een auto. Hij was een redelijk stuk van huis. :(
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh dat is erg!! wat vreselijk...Wel blij dat je hem gevonden hebt, het zeker te weten is zo belangrijk. Sterkte hoor, Beauluna, sterkte met het verlies van jouw lieve Buddha!
Je kan natuurlijk in de buurt posters ophangen. Er bestaan ook websites waar je je vermiste (huis)dier kan opgeven. Zoals: