Onze logeerhond- kruising rottweiler-sennenhond-rijdt steeds tegen de benen van mijn man aan. Wat kunnen we hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi

Kijk eens naar dog- whisperer.
Daar zie je dat hij een dominant gedrag heeft en hij de baas wil zijn omdat dat waarschijnlijk komt , een nieuwe omgeving met nieuwe mensen.
Mijn hond heeft dat ook gedaan bij mijn vrouw en kinderen, maar nooit bij mij.
Waarom niet , ik corrigeerde hem om een tikje tegen de zijkant van zijn nek te geven.
Dat werkte bij hem goed.
Nu is hij de laatste in de roedel thuis.

En wat belangrijk is, wees consequent.
Dat iedereen hetzelfde reageert op de hond bij dominant gedrag.
Wat je ook kan doen, de lijn gebruiken in huis en dat je hem daarmee corrigeert.

suc6, mvg Robert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Aan dit antwoord heb ik wat aan. ik kijk ook regelmatig naar dat programma. Dank voor de tip!

Andere antwoorden (7)

Dat ligt eraan hoe lang hij blijft (de hond)
Je kunt het proberen met een platenspuit gevuld met water en dan iedere keer als hij het doet even spuiten.
Het lijkt mij een flinke hond maar als je stevig in je schoenen staat gewoon afstraffen klinkt wreed maar hij begrijpt het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik ben niet blond.
Maar ook bij honden werkt het wel hoor. Wij hebben de onze daarmee ook afgeleerd te blaffen als wij zitten te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door consequent op te treden, heb je dat soort dingen niet nodig. En ik zie dat je niet blond bent:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Alleen een hond niet leren bedelen als ze ook vaak ergens is waar kleine kinderen zijn is heel lastig hoe consequent je zelf ook bent.
Dan moet je sommige dingen weer afleren en dan is een beetje water het minst schadelijk voor haar. (denk ik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negeren werkt vaak het beste, maar sommige honden blijven irritante doorzetters en dan moet je wel iets anders proberen.
Ivana
13 jaar geleden
Tijdens het eten moet je een bedelende hond op zijn plaats afleggen en daar moet hij dan blijven. Pas als je hem het commando "vrij" geeft, mag hij zich weer door de kamer begeven. Zo-ook bij kinderen: op de plaats, tot het kind gegeten heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ivana; helemaal met je eens maar als een hond door omstandigheden een tijdje bij een gezin heeft gewoond met kinderen die haar eten gaven zal ze het toch weer af moeten leren.
En daar zijn verschillende manieren voor natuurlijk en wij hebben gekozen voor een waterstraaltje werkt perfect.
Daarnaast voedt ik meer mijn kinderen op ten opzichte van de hond dan andersom de hond weet wel hoe het moet maar de kinderen moeten dat leren.
Het is een teken van dominant gedrag. Hij wil de leiding overnemen. Wat je moet doen is meteen opstaan weglopen en negeren. Zo begrijpt hij dat het niks op gaan leveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Vraag blijft waarom hij het alleen bij mijn man doet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien straal jij van nature meer dominantie uit, waardoor de hond jou als meerdere erkent. Bij je man is de hond daar niet van overtuigd, dus hij zal zich meer 'macho' moeten opstellen : met zware, harde stem : 'nee, foei' blaffen, zich hoog oprichten en breed maken, en indruk maken op de hond als zijnde de meest dominante van het roedel.
Telkens als hij opsprinht geef je hem een knietje
na drie keer is hij wel genezen hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, dat wordt een vertoning bij leentje3.
Castreren!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet iets doen wat hij niet prettig vindt. Als je niet van een tik of knietje houd kan je b.v. met een bus knikkers rammelen of zo iets. Hij moet er echt een afschrikkende hekel aan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw man kan hem vermanend toespreken en hem er op wijzen,dat niet hij,maar jij het vrouwtje bent!
Maar elke keer als hij het weer probeert te doen, de hond een tik op zijn snuit geven, zal na een paar keer ook wel helpen.