Kan ik dmv ander voer het verharen bij mijn kat verminderen?

En zo ja, welk voer? Hij krijgt nu het supermarkt-merk brokjes en een bakje vlees per dag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

uiteraard weerspiegelt goed voer zich in de conditie van huid en haar, dus ook in het verharen.
supermarktvoer zit vol onnodige toevoegingen, en heeft meestal als eerste ingredient graan, waar de kat niets mee kan.
geef liever een goed voer uit de dierenspeciaalzaak.
dat is een stuk duurder, maar de kat heeft er minder van nodig, omdat het niet vol zit met onnodige vulmiddelen.
zelf geef ik iams, en mijn katten doen het er goed op.
ook zou je kunnen overwegen vers voer, dus rauw vlees te gaan geven.
orienteer je eens op de sites van voernatuurlijk en barfplaats.
ook zou je dagelijks wat visolie aan het eten kunnen toevoegen.

vergeet echter niet dat een zekere mate van verharen volkomen natuurlijk en niet te vermijden is.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat weet je veel van katten! ;-)

Andere antwoorden (2)

Ik sluit me helemaal aan bij Rieneke. Supermarktvoer is echt troep. Ga een goed premium voer geven. Beter voor de vacht, maar ook voor de hele gezondheid, nieren, tanden etc. Royal Canin heeft ook een Hair en Skin versie, speciaal voor de vacht dus. Maar ook Hills en Iams hebben speciale voeders voor de vacht.
De hogere kosten voor het voer haal je er echt op de lange duur uit. je hoeft minder te geven en je kat zal minder andere gezondheidsproblemen krijgen. Supermarktvoeren zijn oorzaak nummer 1 van o.a. blaasgruis.
Ook zijn er verschillende voedingssupplementen die je kan geven bij vachtproblemen/ ernstig verharen, verkrijgbaar bij de dierenarts of de betere dierenspeciaalzaak. In de meeste van die middelen zit in ieder geval olie. Een paar keer per week een paar druppeltjes plantaardige olie over het eten kan ook al helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ander voer inderdaad. Veel problemen met onze boskatten waren meteen over toen we op Shesir zijn overgestapt. Succes!