Zijn huisdieren als leeuwen en tijgers toegestaan in Nederland? Zo niet, welke bijzondere dieren wel?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
18.3K

Het beste antwoord

Huisdieren als leeuwen en tijgers zijn gelukkig niet toegestaan. Maar een poes wel en als je een kat als huisdier neemt, zul je hem snel als bijzonder leren waarderen. Hij lijkt tenslotte ook nog wel een beetje op een tijger. Het grote verschil is dat dit dier als huisdier wel geschikt is en een tijger absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij wel als je een vergunning er voor hebt. Want het circus heeft ook deze kleine poesjes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijgers en Leeuwen zijn niet toegestaan als huisdieren in Nederland. In Amerika is dit echter wel toegestaan als huisdier. Hier is echter wel veel controverse. In Nederland is volgens mij het vreemdste dat je mag hebben als huisdier een slang als je het in het gevaarlijke zoekt of anders zou ik zeggen een lama of varken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoop niet dat je van plan bent er een in huis te nemen, want dan kom je bedrogen uit... Buiten het feit om dat het zielig is voor zo'n grote kat om niet in de vrije natuur te leven, is het ook verboden. Bovendien blijft het een wild dier, wat je, hoe goed je band ermee ook kan zijn, niet te vertrouwen is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leeuwen en tijgers kun je niet als huisdier nemen! Dat is verboden. Je kan wel een terrarium nemen met slangen (ook niet alle soorten) en leguanen.
Qua vreemde dieren: alpaca's, lama's.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou leeuwen en tijgers niet als huisdier bestempelen.