Waarom krijgen hulphonden engelse commando`s?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ook wel eens in Frans
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is lang niet standaard hoor, verschilt per hulphondenschool.

Het beste antwoord

Het wordt ook gedaan om de commando's te laten afwijken van de dagelijkse spreektaal. Het zou vervelend zijn dat je hulphond de telefoon gaat pakken, wanneer je aan je echtgenoot vertelt: "Ik kreeg vandaag telefoon van je moeder." Vanuit dat oogpunt is het niet handig om het commando 'telefoon' te gebruiken als je wilt dat je hond de telefoon voor je pakt. Om dezelfde reden is 'Nee' ook minder handig om je afkeuring te laten blijken of hem iets te verbieden, omdat je dat woord veel te vaak gebruikt in de dagelijkse spreektaal. Om die reden gebruik je 'No!' of "Uh!' Er wordt dus niet altijd per se Engels of Franks gesproken, dat hangt inderdaad van de hulphondenschool af. Ik ben in zee gegaan met een hulphondenschool waar ik mijn eigen hulphond trainde. Zodoende kon ik uiteraard mijn eigen commando's kiezen, maar wel altijd met bovenstaande in het achterhoofd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De aan een hulphond geleerde commando’s zijn niet in het Nederlands maar in een andere taal omdat wanneer andere mensen tegen de hond gaan praten deze het niet begrijpt en zo niet wordt afgeleid van de taak die zij/hij heeft.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dank voor de snelle reactie, maar ik vraag het me af want hij begrijpt het prima als derden tegen hem praten. dit is overigens niet kritisch bedoeld,
ik probeer het gewoon te begrijpen
Amadea
6 jaar geleden
En als ze bij dat praten dan een Nederlands hondencommando zouden gebruiken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vraag me af Amadea, hoe ze dat dan in Engelstalige landen zouden doen. Zouden ze daar ook in een vreemde taal hondencommando's gebruiken?
Amadea
6 jaar geleden
Niet standaard, maar er worden daar vaak Duitse commando's aangeleerd. Het schijnt te zijn dat honden opdrachten in een vreemde taal sneller oppikken.