Waarom loopt mijn kat heel de dag achter haar staart aan?

ze is constant geïrriteerd, als je haar eten geeft wordt ze boos, (blazen) als je te lang naar haar kijkt begint het staartje al te wippen en dan probeert ze hem te vangen. Ze bijt erin en auw.
en toch kan ze soms ineens lief komen knuffelen en dan mag je haar aaien, poeslief is ze dan.
Alsof het een Jekyl and Hyde kat is.
Vroeger had ze dat ook al een beetje, maar het wordt alleen maar erger.

Toegevoegd na 18 uur:
De kat kan binnen en buiten, ligt meestal heel de dag buiten in de zon (ook in de winter)
Er zijn inderdaad wel meer katten aanwezig maar ze is de jongste dus is ze grootgebracht met de andere katten. Ze geeft die katten allemaal een tikje maar gaat dan lopen (uitdagen)
Spelen doet ze niet graag, alleen met iets heel fijn dat geen lawaai maakt of heel weinig lawaai. (takje, bladje)
Ze is wel snel bang en blaast dan om het minste.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

dit kan een serieus probleem zijn , en ik zou het dan ook niet verder aankijken.
uiteraard is je eerste gang naar de dierenarts, om een medisch probleem uit te sluiten.
is dat gedaan, en heeft dat niets opgeleverd, dan lijdt je katje aan een ocd (dwangneurose) genaamd staartjagen.
doe je niets, dan kan dit zodanig verergeren dat de kat niets anders meer doet, en de staart zodanig verwondt dat deze geamputeerd moet worden.
zo op afstand is voor mij niet na te gaan waar deze stress vandaan komt: ik raad je echt aan hier een gedragstherapeut bij te halen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice!

Andere antwoorden (1)

Ik zou in ieder geval overleggen met de dierenarts evt. telefonisch want het lijkt er toch op dat dit uit de hand loopt. En verder misschien een domme vraag maar heeft ze wel genoeg te doen. Misschien kan je haar afleiden door met haar te spelen en haar goed moe te maken. Zoek een speeltje waar ze echt gek van is en speel een aantal keer per dag met haar. Mijn poes is gek van rietjes (ook lekker goedkoop). Weet niet of het wat is maar dat zou ik proberen. Hoop dat het helpt en dat de situatie niet verder uit de hand loopt.