Ja, je hamster mag stukjes appel eten.
De wat zuurdere appels zijn het beste en als het kan: neem een appeltje van biologische afkomst dan weet je zeker dat er geen pesticiden zijn gebruikt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een appel werkt ook vaak eetlustopwekkend, mocht je hamstertje zich niet lekker voelen dan is het goed om hem een stukje appel aan te bieden. Bij ziekte is het heel belangrijk om toch vocht binnen te krijgen en het happen in een stukje appel gaat dan vaak makkelijker dan drinken uit een drinkflesje. Daarnaast hebben hamstertjes vaak al snel een verminderde eetlust als ze zich niet lekker voelen, ze kunnen hamstervoer en drinken laten staan. Een vers appeltje kan dankzij zijn lekkere geur en volle smaak het diertje toch overhalen iets te eten en wat vocht binnen te krijgen.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord !