Kunnen goudwindes samen met tropische vissen?

Ik heb 20 kleine goudwindes (4cm lang) in een koud aquarium. Nu wil ik er graag een verwarmingselement en enkele tropische vissen bij plaatsen. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nee een goudwinde is zoals je zelf schrijft een koud water vis en niet een vis voor 26 graden warmwater zoals tropische vissen
bamibal
6 jaar geleden
Hoe groot is je aquarium? Goudwindes kunnen tot 50cm groot worden, dus als je er al 20 hebt is het waarschijnlijk al vol genoeg.
Z512099
6 jaar geleden
@Kimpie77, goudwindes willen koud en zuurstofrijk water, als je gaat verwarmen gaan ze allemaal luchthappen en ziektes krijgen, is eigenlijk dierenmishandeling.
Natuurlijk is het mogelijk om er tropische vissen bij te plaatsen, met verwarmer, alles kan, maar je gaat zware problemen krijgen.

Antwoorden (1)

Neeee, een goudwinde is een koud water vis. Die kan beter in een vijver ipv in een aquarium.