waarom vinden mensen een zwarte hond vaak eng?

ik heb de indruk dat veel mensen onze zwarte hond eng vinden.

Toegevoegd na 7 minuten:
had ik er misschien bij moeten zeggen srry.
het is een mengsel van een flatcoted, iersesetter, en nog iets maar dat weten we niet (hij komt uit het asiel)

op deze afbeeling kan je de hond in kwestie zien.

Toegevoegd na 20 minuten:
ik ben er nog bij vergeten te melden dat hij als ie het niet naar z'n zin heeft dan doet hij wat ie wil, en hij is erg enthusiat.
srry ik ben erg moe, en vergeet veel. :P
ik hoop dat dit alles is...
BTW, dit is een vraag van mijn zus.

en dat ik deze foto heb kunnen maken is een wonder.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het ligt inderdaad aan de kleur zwart. Die is verbonden met de duisternis, de gevoelens onder andere van angst, dood en neerslachtigheid. Zwart weerkaatst geen licht, en de afwezigheid van licht maakt ook angstiger. Dit alles gebeurt natuurlijk heel subtiel, in het onderbewuste denk ik. Je hebt mensen die zien de hond, en registreren de kleur niet echt, die zijn niet bang maar je hebt ook mensen die juist de kleur registreren, wellicht omdat ze minder met honden hebben. En omdat ze minder met honden hebben vertrouwen ze honden ook minder, voelen ze zich er niet bij op hun gemak. En als die dan ook nog eens geen licht weerkaatst (tenminste niet zoveel als een lichte hond) stapelt de negatieve invloed zich op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100