Eendenkuiken onaardig tegen ander kuiken?

Ik heb 2 eendenkuikens. De 1 kwam later als de ander. Nu doet het 1e eenden kuiken de ander de hele tijd bijten in de poten en veren. Komt dit nog goed? Het andere kuiken heeft amper rust zo en bijt ook niet van zich af.

6 jaar geleden
1.1K
Antoni
6 jaar geleden
Het is de hoogste tijd om ze apart te zetten, om zo de jongste wat rust te gunnen!

Het beste antwoord

Dat kan wel eens gebeuren.

Ik zou niet afwachten om te zien of het vanzelf nog goed komt. Het lijkt mij de hoogste tijd om ze apart te zetten, om zo de jongste wat rust te gunnen!
6 jaar geleden
olly91
6 jaar geleden
Ze zijn even oud. Ik had er twee gekocht één is helaas overleden en paar dagen later een nieuwe toegevoegd (vandaag dus).

Andere antwoorden (1)

Je kan vreemde eendenkuikens alleen bij elkaar zetten als ze zo goed als even oud/ even groot zijn. Bij het minste verschil wordt de kleinste niet geaccepteerd. Zet de kuikens meteen apart in een eigen ruimte met een eigen warmtelamp voor de nacht. Zet er een spiegel bij voor het gevoel van gezelschap.

Verder vraag ik me af hoe je aan deze eendenkuikens komt? Het beste breng je ze rap naar een vogelopvang waar ze weten hoe ze de kuikens groot moeten brengen.
Rieneke1
6 jaar geleden
olly91
6 jaar geleden
Ze zijn even oud. Waarom zou ik tamme eenden naar een vogelopvang brengen? Ik had er twee gekocht, 1 is overleden dus paar dagen later een nieuwe toegevoegd omdat ik niet wil dat de 1e alleen zit.
NadineZ90
6 jaar geleden
Niet alles hoeft naar de vogelopvang, Rieneke. Als iemand een vraag stelt over een konijn zeg je toch ook niet gelijk om de dierenambulance te bellen.
Rieneke1
6 jaar geleden
@NadineZ90 bij deze vraag was het een misverstand, ik meende dat het wilde eendjes waren. In geval je in de natuur hulpeloze jonge vogels vindt is het wel degelijk een strak plan ze naar de opvang te brengen. Sterker nog, in veel gevallen is het tegen de wet ze zelf groot te brengen. Veel leken denken het goed te doen, terwijl dat niet het geval is. In het ergste geval kunnen de diertjes alleen nog ingeslapen worden, omdat wijsneuzen het zo leuk vinden zelf een jonkie groot te brengen. Als iemand trouwens een vraag stelt over een kaal en jong konijntje, dan zal ik wel degelijk adviseren het diertje naar een opvang te brengen, al dan niet mbv de dierenambulance.