kan het zijn dat een oude kat met nierfalen ineens zeer ziek wordt door spuitje met Emeprid en behandeling tegen vlooien en wormen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Wat is zeer ziek, wat zijn de symptomen? Emeprid is op zich een veilig middel.
http://diergeneesmiddelen.info/index.php/over?id=325:emeprid-inj

Katten kunnen zeer ziek worden van een behandeling tegen vlooien, maar dan is het middel onjuist gebruikt: bekend is dat bepaalde vlooienmiddelen voor de hond zeer schadelijk kunnen zijn voor de kat: ze kunnen er zelfs aan overlijden.

Dit ter algemene informatie. In jouw specifieke geval: neem contact op met je dierenarts als je dat al niet hebt gedaan. Zeker met een oudje met kwalen is het zaak er bovenop te zitten en geen enkel risico te nemen. Beterschap voor je kat.

In het geval dat je kat zeer ziek is geworden door het nierfalen, besef dat het dier alleen maar achteruit kan gaan. Een kat die zichzelf aan het vergiftigen is door ernstig nierfalen voelt zich zeer belabberd. In dat geval moet je niet willen rekken maar doen wat het beste is voor het dier.
Rieneke1