Waarom kijkt mijn hond ,als ze buiten is, altijd naar de maan?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ze doet dit ook bij daglicht als het voor ons mensen nog niet echt zichtbaar is. Ze staat eigenlijk altijd naar boven te staren en soms wordt ze daar ook wat nerveus van. Maar ja mijn hond wordt al nerveus van een stofzuiger.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Het is een lichtje voor de hond, rondom de duisternis is dat het licht, wat zijn aandacht trekt...

Hij kijkt niet naar de maan, maar naar de lichtbron...

En misschien denkt hij wel dat het zijn maatje is, Pluto...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die laatste zin :")
De hond kijkt graag naar de maan?

In hoeverre de hond het licht mooi vind
of zelfs verwondering ervaart kan ik niet
bepalen- de maan is voor veel dieren een
referentie punt.

Wat doet de hond verder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg nu toch eerlijk. Die maan is toch ook mooi. Ik kijk er ook elke keer weer naar.
Ik bedenk me ook altijd dat de andere kant van de wereld ook zo een mooie maan ziet. Dan krijg ik een samen gevoel.

Waarom de hond niet.