Hoe kang kun je een Welshire Terriër alleen thuis laten ??????

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
ronron1212
7 jaar geleden
Een hond kan je net zo lang alleen thuis laten als dat hij er tussen door zijn behoefte moet doen. Het zijn net mensen en ze moeten om de zoveel tijd toch even wat doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron
Klopt niet helemaal, zou een hond grote problemen door kunnen krijgen. https://dierbewust.nl/4-oorzaken-van-probleemgedrag-door-stress-bij-honden/
ronron1212
7 jaar geleden
@jodokus52 voor een keer niet. Wel als dat elke dag gebeurt of vaak.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron, mee eens!

Antwoorden (2)

Een hond leeft graag met soortgenoten of met de mens. De mens zorgt voor veiligheid, vertrouwen en voedsel, m.a.w. de mens moet zorgen dat aan alle behoeftes van een hond wordt voldaan.
Elke hond kan leren om zo nu en dan alleen in huis te zijn, een volwassen hond slaapt ongeveer 16 uur per dag. Een pup leer pas alleen thuis te zijn, als hij zich volledig veilig voelt in huis, en bouw je op. Dus eerst 5 a 10 min, en langzaam bouw je dit op.
Een volwassen zindelijke hond kan ong. 4-6 uur (max) alleen gelaten worden. Sommige honden kunnen wel langer alleen zijn, mits ze daarna voldoende beweging en mentale uitdaging krijgen. Heeft dus niets met ras te maken.
jodyenboyke
7 jaar geleden
Heeft o.a. met leeftijd te maken en niet met ras. Een pup moet je niet alleen laten, is een baby'tje en een volwassen hond kan na gewenning wel af en toe een paar uur alleen blijven, maar niet standaard!

Een hond is geen solist, het is een roedeldier en als de hond huisdier is ben jij deel van de roedel, als het goed is de roedelleider zelfs.

Zou je dus nu werken en overwegen om een hond(je) te nemen, doe het niet!
Tenzij je zorgt voor een vast oppasadres of iemand die bij jou thuis het hondje gezelschap houdt en op tijd naar buiten kan om te wandelen, zodat je in huis geen ongelukjes krijgt en bij thuiskomst moet gaan dweilen.

...en dan hebben we het nog niet over de mogelijkheid van chronische stress (o.a.) als gevolg van te lang alleen zijn. (bron)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
helemaal eens!