hoe moet ik mijn hond onder de bank liggen afleren?

Mijn hond wilt niet gecorrigeerd worden als er iemand langs komt (hij blaft dan alleen maar) dus gaat hij onder de bank waar wij niet bij kunnen. Als je hem dan probeert te pakken gaat hij bijten. Heeft iemand een idee hoe hij überhaupt niet onder de bank kan komen?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K
tinus1969
5 jaar geleden
Je hebt een groter probleem dan alleen 'hond onder de bank'. Je hond bijt je, als je hem wil corrigeren. Het is toch niet toevallig een rottweiler of amstaff?
Rieneke1
5 jaar geleden
Naar hondenschool? Kan niet alleen de hond veel leren, maar jij ook.
Rieneke1
5 jaar geleden
Hoe had je trouwens gedacht hem te corrigeren?
jodyenboyke
5 jaar geleden
Tinus je reactie slaat nergens op. Een hond in het nauw bijt, wat moet ie anders kenbaar maken dat het niet prettig is....
tinus1969
5 jaar geleden
@jodyenboyke, een hond hoort
-te luisteren naar zijn baas
-zich in zo'n situatie niet onveilig ('in het nauw') te voelen.
Dit is dus hoe dan ook problematisch.

Antwoorden (1)

Ik snap niet waarom je hond gecorrigeerd moet worden, Je hond kruipt weg onder de bank van angst en kan niets anders meer als bijten! Je hebt al wat behoorlijk wat signalen overgeslagen over wat je hond aangeeft! Ten eerste corrigeer je niet maar vertel je aan je hond wat je wel wil! Dus visite vindt je hond eng. Zorg dat je een bench hebt of een plek waar je hond kan verblijven zonder dat hij contact hoeft te maken met de visite. Zodra de visite binnenkomt, laten ze de hond met rust en maken geen contact met de hond. Je zou de hond ook van te voren kunnen aanlijnen. Zolang de hond zich rustig gedraagd wordt hij beloond met wat lekkers. De visite hoeft niets met jouw hond wat de hond niet wil. Als de hond rustig contact wil maken laat de hond dan rustig snuffelen zonder dat iemand de hond wil aanraken. Pas als de hond helemaal ontspannen is ( kijk naar oren, ogen, staart, mond) kan de visite een brokje of lekkers op de grond strooien. Pas als dit weken geoefend is, kan je verder gaan. Het gedrag van je hond is: vluchten (onder de bank) verstarren (ook onder de bank) en als hij denkt dat ie veilig is, wil iemand hem uit zijn veilige plek weghalen, dan gromt en bijt ie. En gelijk heeft ie. Angst is een emotie en geen gedrag! Bedenk maar eens een angst van jezelf en hoe je je dan voelt. Jouw angst kan niemand wegnemen....
jodyenboyke