Hoe krijg ik mijn konijn uit zijn kooi?

Als ik het voor-deurtje van mijn konijn zijn hok open doe, komt hij er niet uit. Hij gaat meestal eerst even kijken, maar gaat daarna gewoon iets anders doen. Weet iemand hoe ik hem uit zijn hok kan laten lopen? Ik heb het al met groentes en fruit geprobeert te lokken, maar dat lukt niet...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
Wat voor vloer is het buiten de kooi? Mijn konijn kwam liever niet uit de kooi omdat hij het laminaat te glad vond. Toen ik kleed neerlegde in de kamer wilde hij er wel uit. Of in de zomer de kooi buiten op het gras vond hij ook leuk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niet zeker of het aan de vloer licht, maar het kan wel. Hij heeft het eigenlijk nog nooit geprobeert. We hebben een houten vloer, geen laminaat maar wel best glad. Moet hij eerst uit de kooi proberen te komen of moet ik gewoon een kleed neer leggen?
Reddie
7 jaar geleden
Dat gaat niet gebeuren.
Elk dier heeft zijn eigen aard, gewoontes, voorkeuren, verlangens. Een dier is geen speeltje dat doet wat jij wilt.

Het beste antwoord

Een konijn is een prooidier. Hij zal vooral beschutting zoeken. Misschien kan je hem een veilig gevoel geven door de omgeving van de kooi af te schermen met dozen o.i.d. Een tafeltje kan mogelijk ook helpen. Dan krijgt het konijn het idee dat hij vanuit de lucht niet kan worden aangevallen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankje ik ga het proberen

Andere antwoorden (1)

denk niet want mijn konijn loopt ook niet uit zijn hok en als ik hem pak dan rent hij weer in ze hok dus ik denk dat jouw konijn te bang is om uit het hok tegaan zoals de meeste konijnen mischien lukt het als je het ergens ander probeert