kunnen wilde kikkers in het aquarium?

zo ja hoe moet ik het doen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Een kikker heeft ruimte en diepte nodig.
Bovendien is een kikker een beschermd dier, wat niet gevangen of verhandeld mag worden. Als je kikkers leuke of mooie dieren vindt, ga dan eens kijken aan de rand van rivier of vijver, daar zie je ze nogal eens. Maar laat ze dan wel met rust.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, je kunt geen wilde kikker in je aquarium zetten. Bovendien vertrekt een kikker weer. Ik zet ze weleens vanuit de sloot in mijn vijver, maar uiteindelijk gaan ze toch weer weg. Als jij ze in jouw aquarium zou zetten, zitten ze gevangen en kunnen ze niet weg, met naar alle waarschijnlijk de dood tot gevolg.

Het beste antwoord

Wilde kikkers mogen in ieder geval niet in een aquarium. Je mag wilde kikkers niet vangen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
maar hoe zit het dan met kikkerdril

Andere antwoorden (1)

Nee want ze moeten ook op de kant kunnen. Waarom zou je dat willen? Volgens mij zijn kikkers beschermd en mogen niet gevangen worden.