Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een caviakooi van 102x48 cm groot genoeg voor 2 cavia's?

is een caviakooi van 102x48 cm groot genoeg voor 2 cavia's, ik kan ze ook nog elke dag laten rond rennen het zijn 2 beertjes van ongeveer 10 weken oud.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
796

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat zou voldoende moeten zijn. Zet er ook een huisje in, cavia's zoeken heel graag beschutting op. Ik heb jarenlang 2 cavia's in dat formaat kooi gehad en dat ging prima. Een grotere kooi wordt onhandelbaar groot bij het schoonmaken, want je moet ongeveer 2x per week met sop de bodem afdoen en voorzien van nieuw zaagsel en stro.

Wat ik me afvraag is hoe je ze wilt laten rond rennen. In de woonkamer raad ik af, tenzij je geen probleem met poep en pies van cavia's hebt. Ze worden lastig zindelijk.

Bij mij liepen ze in de zomer vrij rond in een afgesloten tuin, dat vinden ze wel geweldig maar ook dan moet je voor beschutting zorgen en uitkijken voor katten.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding