Is deze vis zwanger?(Guppy)

En hoe kan ik zien dat die zwanger is en hoelang zou het ongeveer duren? Heb de vis al in een kweekbakje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (3)

Als een vrouwtje dik wordt en een zwarte vlek op haar buik krijgt is ze zwanger. Maar het is helemaal niet nodig om de vis nu al in een kweekbakje te hebben. Dat heeft pas nut ná de bevalling, om te voorkómen dat ze de kleintjes als voer ziet en opeet. Je kunt zien dat de bevalling in aantocht is wanneer de zwarte vlek steeds groter wordt. Vervolgens gaat ze op de bodem van het aquarium tussen de planten hangen. Dat gebeurt na vier of vijf weken zwangerschap.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na de bevalling ben je veelal te laat, ik neem namelijk aan dat onze gup niet onbevlekt ontvangen is. Het mannetje en eventueel andere vrouwtjes zullen direct naar de jongen gaan. Het diertje apart zetten in een speciaal bakje zoals hierboven is dan ook noodzakelijk. Al vind ik het nog wel erg vroeg, stop het vouwtje hier zo kort mogelijk in, de ruimte is namelijk er beperkt. Het bakje is speciaal ontwikkeld zodat de jonge gupjes door het gaas heen vallen en uit het bereik van de moeder kan blijven.
ze ius idd zo te zien zwanger, alhoewel ik denk dat je haar wat vroeg in kweekbak gezet hebt...je kan beter wachten tot symptomen, zoals hierboven reeds gezegd, van aankomende bevalling afwachten. wachten tot na de bevalling vind ik dan weer geen goed idee, want ook de andere vissen aanzien de jonggeborenen als voer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ter aanvulling: vrouwtjes guppen hebben altijd een zwarte vlek voor hun buik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Dat is hun schortje.