Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn kater zover dat hij niet meer aan de penis van zijn broer zuigt?

Onze moederpoes heeft 2 katers gekregen beide zijn inmiddels 8 maanden oud. 1 kater is normaal ontwikkeld de andere Is extreem klein (als een 3 maanden oude kitten) heeft duidelijk een ontwikkelings achterstand. Hij eet totaal geen brokjes en wil alleen wat de pot schaft. Ik heb qua brokjes van alles geprobeerd met kutten melk of door blikvoer geprakt heen ..maar hij wil het niet eens proeven. Hij ging op een gegeven moment aan de buik van de andere kater zuiger die kreeg allemaal wondjes daardoor. Maar sinds enige tijd valt mij op dat hij aan de penis zuigt van zijn broer die dat allemaal wel best vind. Ik vind het niet echt smakelijk om te zien. En in dit geval Is de kater niet te vroeg bij zijn moeder weggehaald of zo. Die is gewoon aanwezig maar die werd het na een half jaar zat van het gesabbel aan haar tepels. Wat kan ik doen zodat hij niet meer aan de penis van zijn broer zuigt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.8K
Rieneke1
7 jaar geleden
Beter moeders nu laten castreren: sowieso voor de zekerheid, maar ook omdat er al een groot overschot aan kittens is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat gaat je niet lukken. Dat zal "broer" zelf moeten regelen.
Dat jij het onsmakelijk vindt doet niet ter zake. Je bent niet verplicht om er naar te kijken.
Dieren hebben een eigen identiteit en een eigen leven. Daar dien je niet bij in te grijpen.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Het zou heel goed kunnen dat je kat inmiddels tekorten heeft opgedaan, omdat hij nooit het juiste voedsel heeft gekregen. Katten die lijden onder een tekort likken en zuigen wel vaker aan voorwerpen die daar niet echt geschikt voor zijn. Ik denk dat een bezoek aan de dierenarts en een bloedonderzoek verstandig is om na te gaan in hoeverre er tekorten zijn opgetreden. En, je begrijpt het al, toch blijven proberen je kat aan het juiste voer te krijgen. Als hij alleen met de pot mee-eet, dan dit langzamerhand vermengen met steeds meer blikvoer. Succes!
(Lees meer...)
Rieneke1
7 jaar geleden
met de pot mee-eten is vaak veel gezonder dan de industrieele troep die in droog en natvoer kattenvoer zit .. Vroeger aten honden en katten altijd met-de-pot-mee, ik zou dat dus proberen misschien is alles er wel door opgelost
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding