Hoe vaak moet een hond poepen?

Mag een hond één of meer dagen overslaan met poepen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
17.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik houd het van mijn hond niet bij ik denk dat hij zeker een keer perdag poept maar een keer overslaan kan ook geen kwaad licht ook aan het soort brokken wat hij eet en de spijsvertering een hond moet ook de tijd gegeven worden om te snuffelen zodat hij een plekje kan zoeken buiten en een hond moet zeker 3x perdag uitgelaten worden hoop dat je hier iets aan hebt
paulus811
7 jaar geleden
Probeer het eerst zelf eens 1 a 2 dagen op te houden, dan weet je in ieder geval hoe het voelt.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik heb zelf ook wel eens een dag dat ik niet hoef. Kan me voorstellen dat een hond dat ook wel eens heeft. Maar het is wel iets om in de gaten te houden. Als het vaker gebeurd of meerdere dagen. Zou ik toch direct de dierenarts opbellen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn honden poepen s 'morgens en s ' avonds en het ligt er aan wat ze te eten krijgen. Geef je ze te veel moeten ze ook vaker.....een dag over slaan heb IK nooit meegemaakt en ik heb 45 jaar hondjes.....

Het beste antwoord

Een keertje kan niet direct kwaad. Het is wel iets om in de gaten te houden. Als het vaker gebeurd kun je de dierenarts raadplegen.

Een hond poept één keer op een dag. De hond moet echter wel vaker op een dag kort uitgelaten worden waarvan minimaal één lange wandeling. Een lange wandeling maken en tijdens het uitlaten actief laten bewegen helpt dat zijn darmen niet verstopt raakt en daardoor makkelijker kan afgaan.

Goed voedsel, voldoende drinken en bewegen is voor de hond enorm belangrijk.

Veel granen is niet goed maar zit vaak wel in veel hondenvoer producten. Een gezond honden dieet bestaat uit veel vlees en weinig granen. Daarbij moet de hond ook voldoende drinken om darmproblemen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Duidelijk en compleet antwoord