Als ze zich zelf bedreigd voelen, zullen ze dat zeker doen. B.v. in het geval dat zo'n vogel jongen heeft en de hond te dicht in de buurt van het nest komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een roofvogel maakt geen onderscheid te maken tussen zijn traditionele prooidieren en je huisdier. Sommige honden zijn daarom hun leven niet zeker als ze onbeschermd in de buurt van een dergelijk roofdier rondlopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
In het algemeen is het risico dat een roofvogel of een agressieve vogel je hond daadwerkelijk aanvalt, klein tot zeer klein. Maar de gevolgen kunnen groot tot zeer groot zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wij hadden een keer een nest met pus die liepen met 6 weken in de tuin , en mooi dat er regelmatig kokmeeuwen op de loer zaten om een hapje pup proberen te pakken
wel is bekend dat vogels in een duikvlucht een kat in de kont prikken als ze een nest naderen , de kat schrikt zich dan te pletter en word onzeker erdoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
KOKmeeuwen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja , kokmeeuwen , maar onze hondjes waren net iets kleiner als een cavia , het is niet gebeurt maar veel interesse was er wel voor , nu ze volwassen zijn gebeurt dat niet meer hoor
Rieneke1
11 jaar geleden
wat apart, wat stelt het nu helemaal voor, zo'n kokmeeuwtje?
zou dat eerder verwachten van een zilvermeeuw of mantelmeeuw.
ja en nee het kan zijn dat kleine honden soorten aangevallen kunnen worden door adelaars en valken maar dat komt in nederland niet voor, ( heb er nooit een bericht van gehoord)
in amerika, canada is het wel eens voorgekomen dat een hond te dicht bij jonge volgels kwam en aan gevallen werd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een roofvogel pakt de prooi die hij te pakken kan krijgen.
vaak is deze prooi niet veel groter dan de vogel zelf. een kleine hond zal dus wel degelijk als prooi gezien kunnen worden.
deze hondjes worden vaak verward met een konijn of ander prooidier.
in nederland komt het weinig voor dat een roofvogel een hondje te pakken krijgt, maar het kan zeker!
het komt niet vaak voor omdat deze vogels vaak schuw zijn voor de mensen die bij de hond lopen.
ze zullen dus eerder wegvliegen als ze jou zien dan wanneer ze je hondje proberen op te eten.