Als een kat weet dat die dood gaat, dan gaat die op een rustig plekje liggen. Doet een hond dat ook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

in principe hebben alle dieren de neiging om als ze het gevoel hebben dood te gaan zich "over te geven" in sommige gevallen uit zich dit door zich af te zonderen.
wij mensen, weten dat we ons vaak nog kunnen laten redden in een ziekenhuis en willen dan vaak vechten.

maar in de natuur bestaat dit niet, dus zullen dieren het sneller opgeven en zich er "letterlijk" bij neerleggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb het een keer meegemaakt met een gewonde hond. Deze waren ze kwijt. Na een uur zoeken vonden we het beestje onder een bosje in het park. Dus ik denk dat honden dat ook doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen genomen zijn katten meer op zich zelf en hechten honden meer waarde aan de roedel.

Een hond zal als hij ziek is of zelfs dood gaat dan ook het liefst bij de roedel zijn. hij zoekt en krijgt dan steun van de groep en word hierdoor gerustgesteld.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar meestal gaat het op deze manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik 2x met een hond meegemaakt inderdaad.
1 hond ging in een andere kamer liggen en mijn laatste hond in de tuin onder een struik.
Wat ik me wel afvraag: is dat dan, omdat ze weten dat ze doodgaan, of worden ze zwakker en zwakker en willen rust hebben...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen het plotseling heel slecht ging ,met onze hond en hij ook niet meer wilde eten en drinken, ben ik bij zijn mand gaan zitten en hem gewoon gevraagd of hij niet meer wilde leven.
De hond keek me strak aan en bleef kijken.
Ik vroeg hem of we dan maar morgen naar de dierenarts moeten gaan voor het laatste spuitje.
Opnieuw die indringende blik.
Even erna vroeg hij of hij naar buiten mocht( met een bepaalde blaf)
Ik liet hem er uit.
Het was winter en het was koud met stromende regen.
Die is zo weer terug, zei ik tegen mijn vrouw, want hij had een hekel aan kou en regen.
Maar na een half uur was hij nog niet terug ( hij kon de tuin niet uit)
We gingen zoeken en zoeken.
Na bijna een uur zoeken, vond ik hem op een plaats waar ik niet bij kon, zonder van alles te slopen.
Toen ik het gesloopt had, zag ik dat hij op de kale grond lag, om zo snel mogelijk af te koelen ( dood te gaan )
Ik bracht hem naar binnen en weer in zijn mand.
Opnieuw keek hij me dringend aan!
De ochtend er na, liet hem even plassen, was nog donker, deed hij het opnieuw, nu op een andere plaats, weer op de kale grond.
Een uurtje erna deed de dierenarts zijn plicht.......................
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een bijzonder en emotioneel verhaal!
De juiste moeilijke beslissing gemaakt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Ed: onze hond ging ook onder een struik liggen in de tuin, waar we moeilijk bijkonden....op de aarde.... het heeft me enorm veel moeite gekost hem daar weg te halen.
Die indringende blik... pff... de eerste keer wist ik het....maar wilde het niet weten.
Een paar uur later zat ik bij hem en weer die blik....tot in de ziel. Meteen de dierenarts gebeld en een klein uurtje later hadden we geen hond meer.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn hond ging in de sneeuw liggen.
Dat deed ze vaker, maar deze keer kwam ze onderkoeld binnen. Een paar dagen later moesten we met haar naar de dierenarts, voor de laatste keer...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, pfffff, even slikken.
het is maar een dier he, maar op zo'n moment voelt dat toch wel anders.
pffffff.