Wij hebben dus ook muizen maar we weten niet waar ze vandaag komen. We hebben alle gaten afgezet maar toch komen ze elke avond. Wie kan mij helpen ?

Als ik dan beneden kom zie ik allemaal muizenkeutels op het tapijt.

Toegevoegd na 49 minuten:
Ze zijn alleen in de woonkamer

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (3)

Afsluiten van gaten heeft nauwelijks zin; muizen hebben maar kleine gaatjes nodig en/of maken nieuwe.

Wat helpt:
-kat
-gif (wel voorzichtig, en dus niet in combinatie met kat)
-heel goed opruimen/stofzuigen (geen eetbare resten achterlaten waar muizne op afkomen)
-eten afgesloten opbergen, dus in blikken etc.

Kortom; wees netjes en hygiënisch...
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus voordat ik naar bed gaat stofzuigen ?
Rieneke1
7 jaar geleden
@Quintjee Ja, als je gekruimeld hebt, hoe weinig ook, wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Top bedankt voor de tip
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je gif gebruikt OOK ...IN de stofzuigerZAK anders heeft het nog geen zin.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
goed antwoord +, maar ik zou een muizenval overwegen, klein beetje pindakaas erop, zijn ze dol op, al laten ze het achteraf toch vaak liggen.............
Er stonden hier oude lokdoosjes, doosjes die door de Gemeente waren geplaatst. Ik had ze laten staan in de veronderstelling dat ze dienst zouden kunnen doen ingeval er weer muizen zouden opduiken, wat regelmatig gebeurde.
Na verloop van tijd sprak ik de ongediertebestrijder van de Gemeente, die me zei die doosjes te verwijderen als de muizen weg waren, omdat het LOKdoosjes zijn. Ze zorgden ervoor dat er steeds opnieuw muizen kwamen, volgens hem.
Ik heb ze verwijderd en geen last meer gehad tot nu toe.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
oei dat is vervelend, ik denk ongeveer 5 jaar geleden hadden wij ook muizen in huis, we namen een kat en we hebben nooit meer een muis gezien