Wij hebben dus ook muizen maar we weten niet waar ze vandaag komen. We hebben alle gaten afgezet maar toch komen ze elke avond. Wie kan mij helpen ?

Als ik dan beneden kom zie ik allemaal muizenkeutels op het tapijt.

Toegevoegd na 49 minuten:
Ze zijn alleen in de woonkamer

Weet jij het antwoord?

/2500

Afsluiten van gaten heeft nauwelijks zin; muizen hebben maar kleine gaatjes nodig en/of maken nieuwe. Wat helpt: -kat -gif (wel voorzichtig, en dus niet in combinatie met kat) -heel goed opruimen/stofzuigen (geen eetbare resten achterlaten waar muizne op afkomen) -eten afgesloten opbergen, dus in blikken etc. Kortom; wees netjes en hygiënisch...

Bronnen:
eigen ervaring/tips van buren toen ik...

Er stonden hier oude lokdoosjes, doosjes die door de Gemeente waren geplaatst. Ik had ze laten staan in de veronderstelling dat ze dienst zouden kunnen doen ingeval er weer muizen zouden opduiken, wat regelmatig gebeurde. Na verloop van tijd sprak ik de ongediertebestrijder van de Gemeente, die me zei die doosjes te verwijderen als de muizen weg waren, omdat het LOKdoosjes zijn. Ze zorgden ervoor dat er steeds opnieuw muizen kwamen, volgens hem. Ik heb ze verwijderd en geen last meer gehad tot nu toe.

oei dat is vervelend, ik denk ongeveer 5 jaar geleden hadden wij ook muizen in huis, we namen een kat en we hebben nooit meer een muis gezien

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100