wat is goed laxerend bij een oud hondje?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
dat lijkt mij iets om met de dierenarts te bespreken. Wij weten niks van je hondje of waarom ze iets laxerends nodig zou hebben.
Laat eerst onderzoeken wat er aan de hand is.

Antwoorden (2)

Zorg dat hij voldoende drinkt.Een verstopping kan ook veroorzaakt worden door het eten. Als dit het geval is dan is het verstandig om op andere voeding over te gaan. Heeft de hond bij verschillende merken last van verstoppingen dan is het aan te raden om hondenvoer te kopen dat specifiek bedoelt is voor een betere werking van de maag en darmen.
De hond kan ook een verstopping hebben door dat de hond iets verkeerds gegeten heeft. Kan de honds na enkele dagen nog steeds niet poepen dan is het aan te raden om naar de dierenarts te gaan.
Bepaalde ziektes en aandoeningen kunnen de stoelgang bemoeilijken, dit kan bijvoorbeeld een hernia zijn, schildklierproblemen of een stofwisselingsziekte.
Zorg ervoor dat de hond genoeg beweging krijgt. Als een hond te weinig beweegt is er kans op een verstopping in de darmen.
Er zijn verschillende producten te verkrijgen die helpen bij obstipatie bij de hond. Deze producten kunnen aangeraden worden door de dierenarts.
Bij twijfel altijd naar de dierenarts gaan. Als je merkt dat de hond na een paar dagen nog steeds niet kan poepen dan is het belangrijk om actie te ondernemen. Wacht geen weken met naar de dierenarts gaan.
fremar
7 jaar geleden
Iso-gel kan gebruikt worden om de darmwerking van uw hond te reguleren bij acute diarree of verstopping.

Net als alle andere spieren in het lichaam van de hond werkt de dikke darm bij voldoende beweging het beste. Geef je hond veel beweging, ga regelmatig met hem uit en maak minstens twee keer per dag een lange wandeling van het liefst minimaal een uur.