Kan een kruising tussen vuilnisbakkeras-keeshond, en een shih tzu puppy bij elkaar?

Kunnen 2 honden bij elkaar? Ik heb een hondje al 8 jaar een kruising tussen vuilnisbakkeras-keeshond. Maar ik wil ook een shih tzu puppy. kopen kan dit? Ik wil niet dat ze gaan vechten of dergelijks. Me keeshond is al erg jaloers als ik me kat aai.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Volgens mij kan iedre hond met iedere hond samen alleen zullen ze elkaars krachten wel eens willen uittesten eerder zo van euh ben ik nu domminater dan jij of is het nu omgekeerd als je dat ziet gebeuren moet je er als roedellieder die jij dan bent tussen komen en zoiets hebben van euh sorry lieverdjes maar de domminanste ben ik nog altijd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een jaloerse hond blijft een jaloerse hond, maar met een puppy moet het wel lukken.
geef de grote, jaloerse hond ook genoeg aandacht en dan zal het wel goed komen...

veel plezier !

Toegevoegd na 37 minuten:
je schrijft : ik wil niet dat ze gaan vechten of iets dergelijks.

dát kan ik je dus niet beloven, want als de pup groot wordt, denkt hij ineens dat hij de baas is en zal hij zeker met de grote willen knokken om uit te maken wie er nou eigenlijk echt de baas is !
vergis je ook niet met kleine hondjes, die zijn véél feller dan de gemiddelde andere/grotere hond...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de jaloerse hond vindt dat hij de leider is gaat het misschien niet goed met de puppy. Het is geen feit dat het altijd goed gaat met de puppy, daar moet je wel een sterke leider voor zijn als mens als de hond al jaloers is (geen teken dat het een onderdanige hond is).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pelle, misschien, zeker voorlopig, is de jaloerse hond wel de leider en als de pup groter wordt, volwassen, zullen er zeker onderlinge strubbelingen zijn, dat is de natuur, maar daarmee is niet gezegd dat deze twee honden niet samen kunnen !
ben het niet met je eens !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou het is de bedoeling dat alle mensen de leider zijn jodokus, niet een hond. Een jaloerse hond kan bijna nooit een onderdanige hond zijn tov de baasjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pelle, lees de vraag nog een keer, heb ik net ook gedaan. "Kan een kruising tussen vuilnisbakkeras-keeshond, en een shih tzu puppy bij elkaar?" "Kunnen 2 honden bij elkaar? Ik heb een hondje al 8 jaar een kruising tussen vuilnisbakkeras-keeshond. Maar ik wil ook een shih tzu puppy. kopen kan dit? Ik wil niet dat ze gaan vechten of dergelijks. Me keeshond is al erg jaloers als ik me kat aai." ik had het over de twee honden onderling ! natuurlijk moet de mens de leider zijn, dat staat buiten kijf, maar daar ging het niet om... en als vs (simone123) dát niet weet, dan moet ze er zeker niet aan beginnen, maar er bestaan nog tv-programma's van cesar millan (nat.geographic) "the dog whisperer" waar je heel veel van kunt opsteken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begon over de leider en ik bedoelde dus dat de eerste hond ook al de leider is over de mens gezien dat die jaloers is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat begrijp ik, als ik bij andere mensen kijk, denk ik wel eens : hoe is het mogelijk, ze doen alles fout en zijn daarna uiteraard nog boos/verbaasd dát het fout ging...
laten we het anders zeggen: misschien moet vs het houden bij wat ze heeft (kees en kat), aan de andere kant : misschien heeft ze een huis vol met dieren, maar slechts 1.hond en 1.kat ! wie zal het zeggen ? en wat is wijsheid...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem vaak honden in huis als de eigenaar op vakantie gaat,we hebben zelf een reutje thuis,en mensen zijn vaak zo verbaasd dat onze hond "het pikt"dar er zomaar een andere hond bij hem in huis komt.. nou dan zeg ik ook dat het niet de hond zijn huis is maar mijn huis,ik ben de leider thuis en ik beslis wie er ons territorium binnen mag,niet mijn hond.
Als duidelijk is wie de leider is zal er ook van jaloersheid geen sprake zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
FANTASCHTISCH vindt ik dit!!
het niet per definitie afhankelijk van het ras of dit samen kan gaan of niet (al zijn bepaalde rassen die wat dominanter kunnen zijn)

als je hond al jaloers is naar een kat is dit eerst iets wat je moet op zien te lossen, anders heb je vrijwel een garantie dat het ook een andere hond niet zal accepteren.

het wil niet zeggen dat je hond dominant is, maar wel dat je hond nu dominant gedrag vertoont (en doet dit dus ook naar andere honden)

je kan oefenen met je kat om de hond te laten zien dat jij niet accepteert dat hij jaloers is en wat dan ook mag claimen of opeisen.

pak jij je kat op schoot, corrigeer de hond dan als hij extra alert gaat worden (opeens gaat zitten, toenadering zoekt, de oren recht overeind gaat zetten, naar de kat gaat staren: dit zijn signalen naar jou en naar de kat dat de hond dit niet wil hebben)

als je dit blijft oefenen kan je de hond en kat steeds dichterbij zetten, stapje voor stapje.
maar begin pas met het volgende stapje als de hond laat zien dat het ontspannen is (rustig gaat liggen, niet meer kijkt naar de kat, etc.)

kom je hier niet zelf uit vraag dan hulp aan iemand met ervaring. ook wat betreft het uitzoeken van de pup.

karakters van honden moeten ook bij elkaar passen. (een energieke hond bij een andere energieke hond is een combinatie van stuiterballen. 2 dominante honden geeft het effect dat ze heel regelmatig naar elkaar grenzen duidelijk gaan maken om maar een voorbeeld te noemen)

wil je dus dat dit slaagt zal je eerst met je hond aan de slag moeten gaan, een pup uitzoeken die op de juiste wijze aansluit op het karakter van jou hond, en ook de dieren op een juiste wijze aan elkaar moet introduceren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ eucalipje Ik geloof nooit dat honden jaloers kunnen zijn domminant wel maar jaloers klopt volgens mij niet
Ja twee rassen kunnen bij elkaar, groot, klein maakt niet uit. Of honden met elkaar overweg kunnen ligt aan het karakter van de honden. Dit is in vorig antwoord ook gezegd. Wat je kunt proberen is vóór je een puppy aanschaft eens kennis te maken met het de pup. Laat ze aan elkaar snuffelen, kijk hoe jou hond reageert. Ga vaker om te zien of ze aan elkaar wennen. Wanneer je besluit de pup te nemen, gaan ze op een gegeven moment toch uitzoeken wie de leider is, dit is normaal gedrag en moet je laten gebeuren. Wanneer je hond niet vals is en je hem goed heb opgevoed zal er niet veel geks gebeuren.Het kan zelfs zo zijn dat de kleine hond de leider wordt. Succes