Wow das wel heel erg lang.Ik zou het alleen in uiterste nood doen en erop rekenen dat het een bende is als ik terug kom,
heb je geen hulp troepen die even voor je hond kunnnen zorgen? Of desnoods even willen doggie sitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ne, je neemt hem best me op verplaatsing, zoniet kan je voor enkele "strange" verrassingen staan bij je thuiskomst, zo liet ik 's nachts mijn 2 WHWT's alleen thuis, omwille van mijn scheiding en je kunt toch moeilijk die 2 honden mee naar je job nemen, dus kon ik 's ochtends steeds de ganse keukenvloer schrobben, ze hadden er dus iets op gevonden om mij duidelijk te maken dat ze liever hadden dat ik er was wanneer ze wilden hun behoefte doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is geen goede zaak.

Honden zijn sociale dieren en niet graag alleen. Een jonge hond is al helemaal hier niet op voorbereid, vergelijk het met een kleine kleuter die alleen naar de kleuterschool moet. Die heeft ook verlatingsangst. Zoiets moet je stapje voor stapje aanleren.

Een hond moet vaak uitgelaten worden, eigenlijk 3 keer per dag. 11 uur alleen is dan best een te lange tijd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hierbij enkele bronnen over het alleen laten van honden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Honden zijn gewoontedieren. Je kunt ze wel aanleren dat ze op vaste tijden alleen zijn. Maar zo ineens 11 uur weg daar doe je ze geen plezier mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn honden die 11 uur alleen kunnen blijven, maar het is tegennatuurlijk. Als dit echt structureel is, zoals je schrijft, dan zou ik een ander baasje voor hem zoeken.

Een hond is een sociaal dier en leeft bij de gratie van de roedel. Samenwerking en leiding krijgen is van groot belang. Wordt hij zolang alleen gelaten, dan is dat een situatie waar hij zich uiterlijk in zal schikken, maar geestelijk zal het een kwelling voor het dier zijn.

In mijn ogen mag je dit een hond niet aandoen.

Dus let wel: hij kan het wel, maar hij verdraagt het niet. De gevolgen kunnen zijn: sloopgedrag, depressies, apathie, vereenzaming, stress.........
Ivana
13 jaar geleden
Nee, een hond kan niet de hele dag of 11 uren alleen zijn!
Het beestje moet uitgelaten worden heeft aandacht nodig en dat kan je nou eenmaal niet doen ( 11 uren aan een van huis ) als je een huisdier aanschaft. Je zou natuurlijk iemand kunnen vragen op te passen of je houd uit logeren doen, maar niet alleen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al is een hond 7 jaar oud dan hoor je hem nog geen
11uur alleen te laten! Laat staan 7 maanden!

Nee dat is geen goede zaak.

Als je een hond neemt moet je goed nadenken;
kan ik hem wel verzorgen?

En als je je hond 11uur alleen thuis moet laten dan is het antwoord eigenlijk al;
nee.

Goed hij zal er niet dood van gaan, maar het is wel een beetje zielig vind je niet?

Is er niemand die hem 3keer kan komen uitlaten of gewoon even kan komen om het dier wat aandacht te geven?

(als het voor meerdere keren per week is adviseer ik je om te overwegen het dier weg te doen, zodat hij bij een gezin kan zijn wat wel veel tijd voor het dier heeft.)

Die hond kan geen computer spelletjes doen of tv kijken, nee hij ligt daar maar wat. Hoe zou jij het vinden om 11uur lang niks te doen in je woonkamer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hij kan zo lang alleen zijn. Maar op hij het leuk vind. Ik zou het zelf nooit en te nimmer doen. Een paar uurtjes kan, maar zo lang, dat moet u niet willen. Zoek een oppas of neem hem mee. Alles beter dan zo lang alleen laten. Dat verdient uw hond niet.