Ik wil van mijn schuurtje buiten een honden verblijf gaan maken. Wat kan ik het beste doen om het zo comfortabel mogelijk te maken voor mijn hond?

Mijn hond (Bordeauxdog van 1 jaar oud) is graag buiten (hij wil niets liever dan buiten zijn). Nu hebben wij achter ons huis een schuurtje staan waar nu alleen maar rommel in ligt en verder niet gebruikt word. Nu wil ik dit schuurtje morgen helemaal leeghalen en opruimen.
De bedoeling is om van dat schuurtje een soort buiten verblijf te maken zodat als wij eens een keer weg gaan hij gewoon buiten kan blijven,maar bij bijvoorbeeld regen of warm weer wel kan (ver) schuilen,of terug kan trekken.

Wat kan ik doen om het schuurtje zo comfortabel mogelijk te maken voor mijn hond?

Graag jullie tips/mening hierover.

Rond het najaar willen wij graag ook een tweede hond erbij nemen,en deze dan groot brengen dat hij/zij ook veel buiten kan zijn (indien net als de hond die wij nu hebben ook een echte ''buitenhond'' is)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

belangrijk is dat het hutje waterdicht en winddicht is en geïsoleerd (ook het dak) zodat de temperatuur er zo aangenaam mogelijk blijft zomer en winter. verder zou ik gaan voor een soort klapdeur (bv. texasdeurscharnieren) of alleszins een soort sas die verhinderd dat kou, regen en hitte ongehinderd langs de deur kunnen binnenkomen als de hond buiten wil of terug naar binnen. dit moet wel zo makkelijk mogelijk kunnen gebruikt worden, de hond moet makkelijk naar buiten en naar binnen kunnen gaan.
verder uiteraard voldoende grote eet- en drinkbakken (best die je kan vastmaken aan iets, zodat hij ze niet omver duwt per ongeluk)
En zeer belangrijk : uiteraard moet ook de vloer "geïsoleerd" zijn als dat nog niet het geval is. bv. een verhoogde houten vloer (die droog blijft bij regen etc.). De vloer moet je voorzien van een zachte deken of kussen met afneembaar kussensloop. ik zou wel eerder gaan voor een deken of sloop dan bv. voor vaste bedekking, omdat je een deken makkelijk es kan wassen als het moet. Of een droge deken leggen als het geregend heeft en hij met zijn poten de deken nat maakte. enz.
Een beetje lichtinval is uiteraard ook belangrijk, moest er nog geen raam in zitten kan je eventueel met plexiglas een soort venstertje maken.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het gaat natuurlijk om een bestaand schuurtje, maar het is wel belangrijk dat de kant waar de deur zit NIET de windkant is ! dus de zuidkant zou de muur moeten zijn/worden waar de deur in komt/moet zijn. anders is het binnen altijd koud ! door de wind die naar binnen waait en de regen uiteraard, afhankelijk van wat jullie al dan niet voor deur maken !?
als je een tegelvloer aanlegt: stro is een goed voor warmte, ook al heb je hondenmanden ?