Het wordt binnenkort -10 'snachts; moet ik mijn konijn binnenhalen of kan zij gewoon buiten blijven?? Alle tips zijn welkom.

Roosje woont in een kinderspeelhuisje met een konijnentuin. Het huisje staat op stoeptegels en in de tuin is gaas ingegraven zodat ze er niet vandoor kan maar wel enigzins een holletje kan graven. Ook staat het ondergedeelte van haar kooi in het huisje; met zaagsel, veel stro en hooi. Moet ik het huisje isoleren of is tochtdicht genoeg ? Ben zo bang dat ik het konijn op een ochtend stijfbevroren terugvind....

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb met plamuur alle kieren dichtgesmeerd en een deken voor de deur ( en een theedoek voor het raampje) gehangen. Extra hooi en stro toegevoegd, de plastic onderbak op bakstenen ( van de grond af) gezet en ik ben nu nog een nachthok aan het knutselen... Dank jullie wel voor alle tips.
***OOK NAMENS ROOSJE***

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb met plamuur alle kieren dichtgesmeerd en een deken voor de deur ( en een theedoek voor het raampje) gehangen. Extra hooi en stro toegevoegd, de plastic onderbak op bakstenen ( van de grond af) gezet en ik ben nu nog een nachthok aan het knutselen... Dank jullie wel voor alle tips.
***OOK NAMENS ROOSJE***

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewoon wat extra stro toevoegen en Roosje zal zelf wel het meest behagelijk plekje opzoeken.

Het risico is reeel. Ik heb zelf nog een jeugdtrauma van een bevroren konijn. Voor de zekerheid zou ik em bij dit soort weer even binnenhalen. Op zich kan het konijn zichzelf goed warmhouden maar konijnen hebben wel een "hol" nodig anders gaat het mis. Dus tochvrij en voldoende materiaal in het hok zijn wel vereisten. Je kan ook eens een thermometer in het hok hangen. Zoeentje die de minimum temperatuur in het hok vastlegt. Als dat rond de nul komt zou ik me zorgen gaan maken voor het konijn.

Ik zou hem lekker binnen zetten, je laat dat arme beest toch niet bevriezen in de kou?

je kan hem buiten laten hoor hij kan al naar binnen. dus je kunt hem gewoon in je hok zetten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100