een kat van 6 maanden zit bij ons maar is niet van ons het is een mannetje, hoe zien we dat het gecastreerd is? hoe zien we dat hij een baasje heeft?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Misschien is hij gechipt .
Breng hem na het asiel toe.
Daar krijgt de rechtmatige eigenaar 10 dagen de tijd om zijn dier te komen afhalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou ook een oproep kunnen plaatsen op marktplaats of op jullie regiosite of krantje.
Maak eerst een foto.
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
geen 10, maar 14 dagen.
j5m
11 jaar geleden
Je hebt gelijk 14 dagen is juist.
bij ons in belgie worden katten die gecastreerd of gesteriliseerd zijn een gaatje in één van hun ooren gemaakt ( of een stukje af ). De eigenaar kun je vinden door een chip ,of mogelijks door het halsbandje dat de kat zou dragen met eventueel een gsmnr op . Eventueel kun je in de buurt ook posters ophangen met de foto van je kat en zeggen dat hij gevonden is en wacht op zijn baasje? Of contact opnemen met het dierenasiel ? Of politie ? Meestal als baasjes hun kat echt wel terug willen ... doen ze moeite en geven ze het aan.
11 jaar geleden
Inderdaad een foto van de kat maken, en dan aanmelden bij Amivedi, de dierenbescherming, de dierenambulance etc. Komt de kat alleen af en toe binnen, of zit hij altijd bij jullie binnen? Want katten zijn er wel meesters in om ook elders nog iets lekkers te gaan eten, een tukje te doen of aandacht te krijgen... Hangen er geen flyers in de buurt van vermiste katten, geen advertenties bij de supermarkt, niets te vinden in de categorie vermiste huisdieren op Marktplaats, geen vermist melding op de site van de dierenbescherming, het dierenasiel of Amivedi?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dierenarts kan ook zien of de kat gechipt is c.q. gecastreerd. Om te achterhalen van wie hij is kun je ook nog een foto plaatsen in Buurtlink en in dierenwinkel c.q. dierenarts/kliniek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of een katertje al dan niet gecastreerd is, zie je aan de aan- of afwezigheid van de balletjes.

je zou het katje een geimproviseerd bandje om kunnen doen.
op stevig papier zet je de vraag of het katje een baasje heeft, met je telefoonnummer.
dat papier rol je stevig op, en je niet het als een bandje om de hals van de kat.
vervolgens is het afwachten wat er gebeurt.
Rieneke1