me kitten heb denk ik ?? vlooien ?? heb er net 1tje dood gemaakt

hoe kan ik dit nu aanpakken heb er net 1 dag in huis is een vlooienband goed of zo pippetje en moet ik me huis ook schoon maken en ja hoe heb namelijk vloer bedekking en stoffen bank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een kitten met vlooien hebt gehaald, zal hij ook wel wormen hebben. Meteen aanpakken, wij zijn er een kee bijna een kitten door kwijtgeraakt (verzwakt door wormen).

Het beste antwoord

Koop een vlooienkam, tapijtspray en Stronghold pipetjes en je bent er vanaf!

De vlooienkam haalt niet alleen de vlooien weg, maar ook de ontlasting van de vlo. Je ziet het aan de zwarte korreltjes die uit de vacht vallen. Doe het maar eens op een wit vel papier. Je ziet dat het rondom de zwarte korreltjes rood wordt, dit is dus ontlasting van de vlo.
Het beste werkt een ijzeren kammetje.

Stronghold is een middel dat ook geschikt is voor kittens va. 6 weken. Doodt niet alleen de vlooien, maar
doodt ook de vlooieneitjes op het dier,
doodt eitjes in de omgeving,
doodt larven in de omgeving.
Dit middel helpt ook tegen oormijt en diverse soorten spoelwormen.
Het pipetje wordt in de nek, tussen de schouders uitgeknepen en mag na het opbrengen al weer snel geaaid en geknuffeld worden. Het middel verspreidt zich snel over de huid en is ook niet giftig als de poes het oplikt na aanbrengen.
Dit middel is zelfs geregistreerd voor dieren met een vlooienallergie, vanwege zijn brede omgevingswerking.

De tapijtspray vernietigt eventuele eitjes en larven die in het tapijt leven.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga vandaag nog naar de dierenwinkel en laat je goed adviseren. Zij weten precies welke middelen je wel en niet kunt gebruiken voor je kitten. Vlooienpoeder voor de omgeving is daarbij ook aan te raden. En begin maar vast met stofzuigen, vooral in alle hoekjes en kieren.
De volhouder wint. En winnen wil je, het is echt geen pretje voor jouw kitten om vlooien te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet alleen voor je kitten, ook geen pretje voor jezelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal waar, afschuwelijk als die kriebelige vlooien over je heen springen, brrr, ik krijg al de kriebels als ik er aan denk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liever een goed vlooienmiddel halen bij de dierenarts.
dat is een probleem, je moet voor de kat frontline pompspray halen en hem daar goed me inspuiten, en een paar spuitbussen tegen vlooien in huis halen, en vooral de plinten an alle hoeken inspuiten, en veel en goed stofzuigen, en gelijk de zak weggooien.
zonodig herhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs het best verzorgde kitten kan vlooien krijgen.
Sommige antivlooienmiddelen zijn niet geschikt voor een heel jong katje of verouderd zoals een vlooienband.
Ga naar de dierenarts, dan ben je verzekerd van het modernste en veiligste middel voor je kitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een vlooienband gaat gebruiken ,het stuk dat je afknipt te groot .Zuig dit in de stofzuiger dat help ook om ze te bestrijden.