Is dit dierenmishandeling? en zoja waar kan ik dit melden? want het is een engels filmpje of kan dit ook via de Nederlandse Dierenbescherming?

Hoi dit is volgens mij dierenmishandeling > http://www.youtube.com/watch?v=IM_Q8jfOelE&feature=related
Maar nu wil ik dit eventueel gaan melden
Moet dat dan in dit geval via de nederlandse of buitenlandse dierenbescherming?
Aangezien dit gebeuren in ik meen Engeland is gebeurt En gefilmd? wie weet dit en heeft er eventueel een mail adres voor?

12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit is echt geen dierenmishandeling. Op zich hoeft en kat niet gewassen te worden,maar wie weet heeft de kat wel iets [huidprobleem]dat hij op advies van de dierenarts gewassen moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje, je kan ook overdrijven....

Het beste antwoord

Dit is absoluut geen dierenmishandeling. Dit huisdier wordt gewassen. Ja ik weet het, sommige katten houden niet van water (sommige wel, echt waar!) en zeggen dan Miauw, Miauw. Je kunt natuurlijk dan de dierenpolitie van Wilders erbij halen, maar dit beestje werd vertroeteld, afgedroogd en getroost. Bijna 1 miljard kinderen in de derde wereld hebben geen water en kunnen zich niet wassen. Deze kat is een mazzelkat.
En als je toch vindt dat je er wat aan moet doen (dat blijkt uit je verontwaardigde vraagstelling, dit antwoord zal wel niet in je straatje zijn) dan gaat je dat niet lukken, je komt nooit achter de gegevens van de poster van het filmpje en de politie besteedt zijn tijd liever aan kinderporno en terecht!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Zo is het precies!
molenaar
12 jaar geleden
Hoi oke dan ben ik gerustgesteld dank voor je antwoord En ook de anderen bedankt,

Andere antwoorden (4)

Schiet op zeg! Die kat moet gewoon gewassen. Soms moet dat, ter bescherming van zowel mens als kat tegen ziektes en ongedierte. Leuk vind deze kat het niet, maar ja, dat vinden kinderen ook niet als ze in bad moeten en dat geef je toch ook niet aan bij de politie?

De kat blijft bovendien zitten, verdedigt zich niet tegen het water en probeert niet weg te rennen. Als hij het ECHT erg vond, had hij dat wel gedaan ;-) Hij laat alleen even weten dat hij het NIET leuk vindt en het er niet mee eens is.

Maar ja, soms moet er in het leven ook iets wat niet leuk is, ook als je een kat bent. Mijn paard heeft ook een hekel aan water, maar soms moet hij toch echt onder de tuinslang, bijvoorbeeld om een wond schoon te spoelen. Ga je mij nu ook aangeven voor mishandeling?

Mishandeling is die beesten níet schoon houden, zodat ze ziektes en bacteriën kunnen oplopen en hun vacht slecht wordt waardoor ze weer slecht tegen temperaturen als kou, maar ook erge warmte, kunnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens, juist dat de kat zo reageert, bewijst dat ze hem niet heel vaak wassen ook. Een dier dat heel vaak dezelfde handeling ondergaat, stel dat hij onder het wassen zou lijden (wat ik niet geloof), zal op een gegeven moment stoppen zich daar tegen te verzetten. Deze kat protesteert met zijn gemiauw nog steeds, hij laat het niet gevoelloos over zich heen komen alsof hij zijn lot aanvaard, stil in een hoekje weggedoken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@gewooneengast: haha. Ik bedoel katten die echt TE vaak dat ondergaan, dus meerdere keren per week of zelfs elke dag, die geven op een geven moment de strijd op. Eens in de drie weken ofzo is niet veel en zal de kat zich tegen blijven verzetten, desnoods met de nagels ;) Leuk hè, katten...;-)
Nee hoor, dit valt niet onder dierenkwelling.
Dat gejammer hoort er nu eenmaal bij.
Vind het wel goed dat je dergelijke dingen in de gaten houd.

Een klein voorbeeldje van mishandeling.

<<<<<<>>>>>>>>>>

http://www.youtube.com/watch?v=QWJkMuMR-UU
Volgens mij staat dat generlei in verhouding met het katje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom kom! De kat vind het niet leuk maar zo erg is 't nou ook weer niet. Kleine kinderen vinden het soms ook niet leuk om onder de douche te moeten en gaan dan huilen. Vind jij dat dan kindermishandeling?
12 jaar geleden
Nergens.

Dit is een opvang van de ASPCA, een instantie die zelf controleert of het dier niet mishandelt wordt.

Dit is een perfecte manier om een kat die in een asiel verblijft te wassen zonder dat het dier of de verzorger gewond raakt.